جشنواره «فیلم و عکس ژیار» به کار خود پایان داد
کد خبر: 3293141
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

جشنواره «فیلم و عکس ژیار» به کار خود پایان داد

گروه هنر: آیین اختتامیه نهمین جشنواره فیلم و عکس ژیار دوشنبه شب، 21 اردیبهشت ماه با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و مسئولان شهرستان بانه برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، راشد عذیری، فرماندار بانه در آیین اختتامیه این جشنواره در شهرستان بانه با اشاره به اینکه برگزاری نهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس ژیار در بانه اتفاق فرهنگی بزرگی برای استان کردستان است، اظهار کرد: امیدواریم این روند مثبت در حوزه فرهنگی استان همچنان ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه تعالی دانش و فرهنگ و هنر جز با تبادل اندیشه امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مانند ژیار می‌تواند بهترین راه برای تبادل افکار و اندیشه‌ها در بخش‌های مختلف باشد.
عذیری با اشاره به نامگذاری کردستان از سوی مقام معظم رهبری با عنوان استانی فرهنگی، تصریح کرد: این نامگذاری راه را برای توسعه بیشتر کردستان به ویژه در حوزه فرهنگ باز کرد.
وی ادامه داد: استان کردستان و شهرستان بانه دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی و هنری است که باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی و کاربردی این ظرفیت‌ها را به بالفعل تبدیل کنیم.
فرماندار بانه تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در شهرستان مرزی بانه نقش مهمی در شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان داشته است و تلاش می‌کنیم این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد.
وی تجهیز سالن نمایش و راه‌اندازی نگارخانه را از دستاوردهای دیگر برگزاری این جشنواره بیان و عنوان کرد: با فعالیت این دو بخش کمبودهای شهرستان بانه در این زمینه تا حدودی رفع شد.
عزیزی در پایان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره، یادآور شد: برگزاری این گونه جشنواره‌ها علاوه بر مزایا و جنبه‌های مثبت ممکن است دارای نواقصی نیز باشد که باید سعی کنیم در دوره‌های بعدی آن‌ها را رفع کنیم.

captcha