آئین بزرگداشت رضا سقایی، خواننده سرودهای انقلابی برگزار شد
کد خبر: 3313137
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
در خرم‌آباد؛

آئین بزرگداشت رضا سقایی، خواننده سرودهای انقلابی برگزار شد

گروه هنر: آئین بزرگداشت رضا سقایی، خواننده سرودهای انقلابی و حماسی دوران دفاع مقدس از جمله «تفنگ»، «دالکه» و «موتورچی» شامگاه چهارشنبه، ۲۰ خردادماه در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آئین بزرگداشت زنده‌یاد رضا سقایی، خواننده ترانه‌های معروف دفاع مقدس تحت عنوان «تفنگ»، «دالکه»، «موتورچی»  شامگاه چهارشنبه، 20 خردادماه  در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی، هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد.
در این آئین که با حضور هنرمندان و علاقمندان به شعر و شاعری برگزار شد، از آثار منتشر نشده این خواننده ارزشمند لرستانی رونمایی شد.
در این مراسم همچنین، برنامه‌های متنوعی از قبیل رونمایی از فیلم مستند زندگی‌نامه استاد سقایی با عنوان «رضا دوباره می‌خواند» به کارگردانی سیدمحمد سیف‌زاده، رونمایی از تمبر، سردیس و صدای ماندگار زاگرس و همچنین، برنامه‌های دیگر همچون اجرای موسیقی، شعر خوانی و ... اجرا شد.

یادآور می‌شود، رضا سقایی خواننده لرستانی در۲۰ فروردین ۱۳۱۸  در محله پشت بازار خرم‌آباد متولد شد.در سال ۸۶، ترانه «موتورچی (دایه دایه)» وی با تنظیم مجتبی میرزاده و با صدای سقایی جزو آثار فاخر و ماندگار ۱۰۰ سال اخیر موسیقی ایران به ثبت رسید.

رضا سقایی در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۸۹ به‌دلیل نارسایی تنفسی در پی سکته مغزی در بیمارستان ساسان تهران درگذشت.  پیکر وی در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۸۹ در تهران تشیع و به شهر زادگاهش خرم‌آباد منتقل شد.

captcha