تأسیس دو شعبه ویژه دادسرا برای برخورد با حرمت‌شکنان ماه رمضان در قزوین
کد خبر: 3318359
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

تأسیس دو شعبه ویژه دادسرا برای برخورد با حرمت‌شکنان ماه رمضان در قزوین

گروه اجتماعی: دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تأسیس دو شعبه ویژه دادسرا و یک شعبه دادگاه برای برخورد با حرمت‌شکنان ماه رمضان و متظاهرین به روزه‌خواری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی،  دادستان عمومی و انقلاب قزوین پیش از ظهر امروز، چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: بهترین چیزی که ما در این ماه میتوانیم از خداوند مسئلت کنیم همان چیزی است که هر روز در بین نماز ظهر و عصر و در دعای یا علی و یا عظیم قرائت میکنیم.

وی افزود: با نگاهی ساده در این دعا و مضامین بالای آن ابتدا صفات بلند خداوند را ذکر میکنیم و پس از بیان ویزگی‌های ماه مبارک رمضان، از خداند رهایی پیدا کردن از جهنم و ورود به بهشت را مطالبه میکنیم و همین دو درخواست برای مومنین کافی است.

صادقی نیارکی ادامه داد: در واقع هدف از بعثت و نزول قرآن و این باروهای دینی بر این است که ما راه خودسازی،  دوری از جهنم و کسب رضای خدا را در پیش بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید دکتر آیت‌الله بهشتی، بیان کرد:  امام در مورد شهید بهشتی می‌فرمایند که بهشتی یک ملت بود و همین یک جمله این شهید را به خوبی معرفی میکند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به جمله دیگر حضرت امام (ره) در مورد شهید بهشتی که « بهشتی مظلوم زیست و مظلوم هم مرد» ، تأکید کرد: این جمله درجه رفیع ایشان را در قیامت افزون می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر به گذشته هر ملتی نگاه کنیم به کسانی برخورد می‌کنیم که با انسانهای مساوی و معاصر خود متفاوت و متمایز هستند چون این افراد تجمیعی از صفات خوب را در رفتار، کردار و اندیشه از خود به جا گذاشته‌اند.

صادقی نیارکی بیان کرد: این رفتار،  کردار و اندیشه درست توانسته  است  افرادی همچون شهید بهشتی  را از سایرین متمایز کند.

وی گفت: شهید بهشتی وقتی که در حساس ترین و پرمخاطره ترین نقطه تاریخ معاصر ایران در مقابل دو اندیشه سیاسی سوسیالیسم و لیبرالیسم قرار میگیرد که از سوی دو قدرت بزرگ جهانی پشتیبانی می شوند و در درون کشور نیز طرفدارانی دارند  تمام قد با منطق قرآن و اندیشه سیاسی امام راحل در برابر این دو جریان ایستادگی میکند.

این مسئول اظهار کرد: هنوز به بزرگی شهید بهشتی به طور کامل واقف نشده‌ایم و هر چه میگذرد به منش او و اندیشه سیاسی او بیشتر پی‌می‌بریم و می فهمیم که این شهید چقدر برای ساختن عصر و آینده مفید بوده است.

وی ادامه داد: دو شعبه ویژه دادسرا در مرکز استان و در هر شهرستان یک شعبه ویژه برای برخورد با متظاهرین به روزه‌خواری و همچنین حرمت شکنان ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شده است.

صادقی نیارکی افزود:  همچنین برای رسیدگی سریع تر به این پرونده‌ها یک شعبه دادگاه نیز راه اندازی شده و در همان روز نیز بعد از صدور حکم،  اجرای احکام ، حکم را اجرا خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: احساس می‌کنیم این تخلفات به نسبت سال گذشته کم‌تر شده و با کاهش پرونده‌ها در ان حوزه روبرو هستیم.

captcha