حقوق بشر آمریکایی؛ چهره‌ای بزک‌کرده با درونی مسموم/ ۴ شاخصه حقوق بشر آمریکایی
کد خبر: 3322795
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
علیرضا سلیمی عنوان کرد:

حقوق بشر آمریکایی؛ چهره‌ای بزک‌کرده با درونی مسموم/ ۴ شاخصه حقوق بشر آمریکایی

گروه سیاسی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان چهار ویژگی حقوق بشر آمریکایی گفت: می‌توان گفت حقوق بشر امریکایی یک فریب بزرگ است که چهره بزک کرده با درونی مسموم دارد که حتی به شهروندان خود نیز رحم نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره لزوم نامگذاری هفته‌ای به نام هفته حقوق بشر امریکایی، در تشریح ویژگی‌های این مدل حقوق بشر گفت: آمریکایی‌ها نگاه متفاوتی به مقوله حقوق بشر دارند و حقوق بشر آمریکایی با حقوق بشر حقیقی کاملا زاویه دارد.

حقوق بشر آمریکایی، پوششی برای جنایت

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها زیر پرچم حقوق بشر هر نوع جنایتی را توجیه می‌کنند. در کشور خودمان ترورهای فراوانی پس از انقلاب صورت گرفت که براساس اسنادی که بعدها به دست آمد مشخص شد با مدیریت آمریکایی‌ها بوده است.

سلیمی اظهار کرد: لذا یکی از شاخصه‌های مهم حقوق بشر آمریکایی، کشت و کشتار و جنایت در پوشش صلح و دموکراسی است و نمونه آن ترور 17000 شهروند ایرانی توسط گروهکی است که اعضای آن امروز تحت حمایت امریکا در کشورهای مختلف آزادانه حضور دارند. سؤال این است چه برخوردی با این تروریست‌ها صورت گرفته است؟

حمایت از جنایتکاران به نام حقوق بشر

وی در تشریح ویژگی دوم حقوق بشر آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها علاوه بر اینکه جنایت می‌کنند از جنایتکاران نیز حمایت می‌کنند و آنها را به صورت ویژه پشتیبانی می‌کنند. امروز کاملا مشخص شده است که گروه وحشی و جنایتکاری مانند داعش کاملا توسط امریکایی‌ها پرورش یافته و حمایت می‌شود و آنها برخلاف ادعاها و شعارهایشان هیچ اراده جدی برای مبارزه با داعش ندارند. همچنین سایر گروه‌های تروریستی در گوشه گوشه دنیا از این حمایت‌های امریکا برخوردارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: ویژگی سوم حقوق بشر امریکایی، کشتن افراد بی‌گناه و بی‌دفاع است که نمونه بارز آن سقوط هواپیمای مسافربری ایران، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی است و دیدیم که بعد از آن جنایت علیه هواپیمای مسافری ایران به ناخدای ناو وینسنس مدال افتخار دادند.

وی تأکید کرد: امروز در فلسطین وغزه با وجود جنایت‌های فراوان رژیم صهیونیستی، نه تنها هیچ واکنشی از سوی آمریکا مشاهده نشده است بلکه پیوسته اشغالگران را مورد حمایت ویژه خود قرار داده‌اند و حتی یک ردیف بودجه مشخص برای صهیونیست‌ها در امریکا وجود دارد.

سکوت در مقابل  جنایات دست‌نشاندگان و دیکتاتوران

سلیمی با بیان اینکه شاخصه دیگر حقوق بشر آمریکایی سکوت در مقابل جنایات دست‌نشاندگان خود در کشورهای مختلف است، گفت: الان در عربستان و بحرین جنایت‌های فراوانی علیه مردم در حال انجام است اما آمریکایی‌ها چه زمانی با این حکومت‌های دیکتاتور برخورد کردند و آیا حتی یک بیانیه علیه آنها صادر کردند؟

وی خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان گفت حقوق بشر امریکایی یک فریب بزرگ است که چهره بزک کرده با درونی مسموم دارد که حتی به شهروندان خود نیز رحم نمی‌کند و هر روز اخباری از قتل رنگین‌پوستان و سیاه‌پوستان توسط پلیس به گوش می‌رسد.

سلیمی در پایان اظهار کرد: این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها حقوق بشر را تنها ابزاری برای پیشبرد منافع خود از هر طریق، حتی با جنایت و خونریزی و تجاوز به سایر کشورها می‌دانند و هیچ اعتقادی به حقوق بشر ندارند.

captcha