اولویت خیران در مدرسه‌سازی و حوزه سلامت
کد خبر: 3327666
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
فرماندار شهرضا مطرح کرد:

اولویت خیران در مدرسه‌سازی و حوزه سلامت

کانون خبرنگاران نبأ: فرماندار شهرضا با بیان اینکه انجام امور خیریه نباید به خدمت رسانی به افراد بی بضاعت منحصر شود،‌ گفت:‌ در ساخت اماکن و کارهای خیر نام خیران مدرسه‌ساز و خیران سلامت همواره پیش از همه جلوه‌گر است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، محسن گلابی، فرماندار شهرضا در نخستین همایش خیران شهرستان شهرضا که در سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در ساخت اماکن و کارهای خیر نام خیران مدرسه ساز و خیران سلامت جلوه گر است.

فرماندار شهرضا با اشاره به کمک‌های خیران در امر احداث زایشگاه‌ها و سرای سالمندان اظهار کرد: اگر خیران در ایجاد یک مرکز کار و ایجاد یک کارخانه اقدام کنند از ابتدای تولد تا انتهای زندگی را برای فرد تکمیل کرده‌اند. در بین خیران سلامت و مدرسه ساز می توان خیر فرهنگی ، ادبی و خیر پارک ساز نیز داشته باشیم. اگر خیری  کارخانه‌ای را تجهیز کند و سهام آن را به صورت وام در اختیار بیکاران قراردهد؛‌ علاوه براشتغال‌زایی می‌تواند با برگشت سرمایه دوباره یک کارخانه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی جوانان اشتغال است، بیان کرد: در کنار خیران مدرسه ساز و سلامت احتیاج به خیر کارخانه‌ساز داریم تا معضل بیکاری در سطح شهرستان برطرف شود.

در ادامه این همایش سیدرضا عقدایی معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان بااشاره به مراقبت وحفظ ونگهداری اماکن گفت: نگهداری از یک بیمارستان و پرسنل آن از ساخت آن بسیار سخت تر است. کار خیر سرلوحه کار بزرگان دین مابوده است و مردم هم به تاسی ازآنهااز ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون درکار خیر پیش قدم بوده اند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه خیران باید به دولت کمک کنند، گفت: به‌زودی کلنگ دانشگاه دولتی شهرضا بر زمین زده می‌شود و بودجه‌ای که اختصاص می‌باید نمی‌تواند ساختمان دانشگاه را تکمیل کرد. امیدواریم خیران در راه‌اندازی دانشگاه دولتی شهرضا نیز ما را یاری کنند.

یداله شاهچراغی

captcha