عذرخواهی مفتی تونس به خاطر اعلام اشتباهی روز عید فطر
کد خبر: 3330215
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

عذرخواهی مفتی تونس به خاطر اعلام اشتباهی روز عید فطر

گروه بین‌الملل: «شیخ حمده سعید»، مفتی اعظم تونس به اشتباه در خصوص اعلام عید فطر در این کشور اعتراف و از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، در اتفاقی بی‌سابقه در تونس، مفتی اعظم این کشور رسما به اشتباه در دیدن هلال و اعلام روز عید فطر اعتراف کرد.
شیخ حمده سعید، مفتی اعظم تونس به دلیل آن که روز جمعه را عید سعید فطر اعلام کرده، عذرخواهی کرد و ابراز داشت: «اشتباه کردیم، عید فطر شنبه بوده است».
به نوشته رسانه‌های تونسی، مفتی این کشور که سخنانش از شبکه‌های رادیویی این کشور پخش می‌شد، خطاب به مردم گفت: «در رؤیت هلال ماه شوال اشتباهی رخ داده است و همین اشتباه موجب شد تا روز جمعه را عید سعید فطر بدانیم، اما مشخص شد اشتباهی رخ داده و روز جمعه در تونس آخرین روز ماه مبارک رمضان و شنبه عید سعید فطر بوده است».
وی افزود:«پس از آنکه متوجه اشتباهمان شدیم، خواستم از طریق تلویزیون این اشتباه را به گوش شهروندان برسانم اما شماری از افراد ذی‌ربط مرا از این کار منع کردند در نتیجه جا دارد از همه مردم تونس به ویژه مسلمانانی که از این اشتباه متضرر شده‌اند عذرخواهی کنم».
گفتنی است، کارشناسان نجوم، احتمال دیده‌شدن هلال در شامگاه پنجشنبه در آسیا و آفریقا و عید بودن روز جمعه را نزدیک به صفر اعلام کرده بودند و در عمل هم هیچ گزارش موثقی مبنی بر رؤیت هلال در شامگاه پنجشنبه به ثبت نرسید.

captcha