خبرنگاران قادرند سرنوشت مردم و کشورها را تغییر دهند
کد خبر: 3340247
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرضا:

خبرنگاران قادرند سرنوشت مردم و کشورها را تغییر دهند

کانون خبرنگاران نبأ: محمدعلی جعفری ضمن بیان اینکه خبرنگاران قادرند سرنوشت مردم و کشورها را تغییر دهند، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس خبرنگاران با حضور در خط مقدم جبهه و انعکاس اخبار سهم بزرگی در پیروزی‌ها داشتند و اثراتی را برای نسل‌های بعد به یادگار گذاشتند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در مراسم آئین تجلیل از خبرنگاران شهرضا مهندس محسن گلابی، فرماندار این شهرستان اظهار کرد: خبرنگاران رابط بین مردم ومسئولان هستند و می‌توانند با نقدهای منصفانه و دلسوزانه شادابی و طراوت را به جامعه تزریق کنند.

فرماندار شهرضا با اشاره به انعکاس اخبار شهرستان گفت: انعکاس خبرهای مثبت و منفی آبروی یک شهرستان و معرف فرهنگ و شخصیت افراد آن است و ما شاهد عدم نشاط اجتماعی در سطح جامعه شهرستان هستیم و باید جهادی کار کرد تا آثار گرد و غبار را از این شهرستان با انعکاس راهکارهای بهبود وضعیت اجتماعی پاک کرد.

گلابی با اشاره به لازمه دانش خبرنگاری در سطح روابط عمومی ادارات گفت: یکی از شاخصه‌های مهم روابط عمومی داشتن دانش خبری است که در اجرای صحیح وظایف خود تأثیرگذار است. لذا برهمین اساس نسبت به برگزاری جلسات لازم برای مسئولان روابط عمومی ادارات اقدام شده است.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا عدم انعکاس اخباری که باعث تخریب شهرستان می‌شود را بهتر از انعکاس اخبار یأس و نا‌‌امیدی در بین جامعه دانست.

در این جلسه محمدعلی جعفری، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا ضمن سپاس و تقدیر از فعالیت خبرنگاران با تبریک این روز به خبرنگاران اظهار کرد: انعکاس اخبار به‌هنگام و صحیح رسالت بزرگی است که بر دوش خبرنگاران است که در پیشبرد و کیفیت زندگی بشر تأثیر مثبت دارد. وی در ادامه افزود: خبرنگاران با وجود تمامی مشکلات و نارسایی‌ها همواره در مسیر رشد و تعالی جامعه تلاش می‌کنند.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به شهیدان عرصه خبر گفت: شهید سید محمدحسین نواب یکی ازشهدای اهل قلم است که به‌عنوان امدادرسان و خبرنگار کیهان در بوسنی و هرزگوین به شهادت رسید که از افتخارات این شهرستان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرضا افزود: خبرنگاران قادر هستند سرنوشت مردم و کشورها را تغییر دهند و در دوران دفاع مقدس خبرنگاران با حضور در خط مقدم جبهه و انعکاس اخبار دفاع مقدس سهم بزرگی در پیروزی‌ها داشتند و با ثبت اخبار جبهه و جنگ اثراتی را برای نسل‌های بعد به یادگار گذاشتند.

در این مراسم خبرنگاران به بیان گوشه‌ای از مسایل و مشکلات خود پرداختند که فرماندار شهرستان قول همکاری و مساعدت در جهت رفع مشکلات آنان را داد و در پایان نیز از خبرنگاران تجلیل کرد.

یدالله شاهچراغی

captcha