شهدا تنها منحصر به یک برهه خاص زمانی نیستند
کد خبر: 3341776
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم:

شهدا تنها منحصر به یک برهه خاص زمانی نیستند

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: شهدا تنها منحصر به یک برهه خاص زمانی نیستند و از آنجا که عمل آن ها برای همیشه ماندگار می باشد، یاد و خاطره آن ها نیز برای ابد در اذهان می ماند، زیرا این وعده الهی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، رئیس ستاد اقامه نماز استان قم در مراسم یادواره شهدا در شهرضا، اظهارکرد: ارتزاق شهدا در نزد پروردگار محدود و مربوط به مائده های بهشتی نبوده بلکه بسیار بالاتر و مربوط به عطا  و  بخشش الهی در امور معنوی است.
وی افزود: تمامی اموات در عالم برزخ اثر پذیر هستند و از همین جهت روایات مختلفی مبنی بر ارسال نذورات برای اموات وجود دارد، اما شهیدان در عالم برزخ اثر گذار هستند و آن هم به این معنا که پروردگار به آن ها اجازه دخل و تصرف در علم مادی را داده است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم، ایستادگی شهیدان در حمایت از تعالیم دینی در دنیا را باعث سرافرازی آن ها در عالم آخرت دانست و تاکید کرد: خدمت گذاران به فرهنگ ایثار  و شهادت در جامعه باید بدانند در عالم آخرت از شفاعت مقرب ترین بندگان خدا بهره مند خواهند شد.
حجت الاسلام کفیل افزود: محشور شدن با شهدا به عنوان واسطه فیض الهی توفیقی است که خداوند تنها نصیب و روزی برخی بندگان خاص خود می کند.
وی با تاکید بر لزوم آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با سیره شهدا در جامعه، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان امروز باید بدانند،  شهدا تنها با برتری ایمان و تقوا توانستند مدارج عالی دینی و معنوی را طی کنند و به توفیق بزرگ شهادت نائل شوند و این راه هیچ گاه برای هیچ کس بسته نیست.
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم خاطرنشان کرد: شهدا تنها منحصر به یک برهه خاص زمانی نیستند و از آنجا که عمل آن ها برای همیشه ماندگار می باشد، یاد و خاطره آن ها نیز برای ابد در اذهان می ماند، زیرا این وعده الهی است.

captcha