بخش مهمی از تاریخ کشور در لابلای خاطرات آزادگان نهفته است
کد خبر: 3345998
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
شب خاطره با آزادگان در شهرضا برگزار شد،

بخش مهمی از تاریخ کشور در لابلای خاطرات آزادگان نهفته است

کانون خبرنگاران نبأ: همزمان با سالروز ورود آزادگان ودهه کرامت همایش «از زبان سرو آزاد» در شهرضا با حضور جمعی از آزادگان و خانواده آن‌هابرگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، همزمان با سالروز ورود آزادگان ودهه کرامت همایش «از زبان سرو آزاد» در محل سالن سرو مجتمع فرهنگی هنری شهید مدرس شهرضا با حضور جمعی از آزادگان وخانواده آن‌ها برگزار شد.

همایش «از زبان سرو آزاد» از سری برنامه‌های شب خاطره به همت اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرضا برگزار شد. دراین همایش محمدعلی جعفری، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا ضمن تبریک به‌مناسبت ایام دهه کرامت و سالروز بازگشت آزادگان سرافراز اظهار کرد: 26 مرداد سال 69 مردم جمهوری اسلامی ایران شاهد بازگشت آزادگان بعد از سال‌ها تحمل اسارت به کشور بودند.

وی با بیان این‌که این برنامه با هدف تکریم آزادگان برگزار شد، افزود: شرایط کنونی کشور را با تمامی امنیت و نعمت آن، آزادگانی درک می‌کنند که در گذشته طعم اسارت، شکنجه‌ و خشونت دشمن را چشیده‌اند.

جعفری با اشاره به خاطرات سبزآزادگان بیان کرد: این همایش بازگوکننده خاطرات آزادگانی است که سال‌ها در زندان‌های مخوف با شکنجه‌ها و سختی‌های بی‌شماری دست‌وپنجه نرم کردند وسروهای آزادی بودند که تمام‌قد ایستادند و با دردها صمیمی شدند و با لبخند فتح به میهن اسلامی برگشتند وی درادامه افزود: استقامت و دلاوری‌های شما بود که اکنون جامعه مادرآرامش وامنیت نفس می‌کشد.

دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرضا با بیان این‌که بخشی ازتاریخ کشور در بین خاطرات رزمندگان است، تصریح کرد: بخش مهمی ازتاریخ کشورواین شهرستان درلابلای خاطرات آزادگان نهفته است که باتلاش وهمکاری آزادگان سرافراز در راستای ثبت خاطرات وانتقال به نسل‌های آینده در تلاش هستیم که سخنان این گوهرهای گران‌قیمت راتحت عنوان کتاب خاطرات به چاپ برسانیم.

در این مراسم تعدادی از آزادگان با سابقه بیش از90 ماه اسارت به بیان خاطرات خود از دوران اسارت پرداختند.

یدالله شاه‌چراغی
 


 

captcha