خیران شهرضا در پروژه‌های فرهنگی و عمرانی پیشقدم هستند
کد خبر: 3349659
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

خیران شهرضا در پروژه‌های فرهنگی و عمرانی پیشقدم هستند

کانون خبرنگاران نبأ: فرماندار شهرضا گفت: خیران در بسیاری از پروژه‌های فرهنگی و عمرانی شهر پیشقدم بوده‌اند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، محسن گلابی، فرماندار شهرضا گفت: خیران دربسیاری از پروژه‌های فرهنگی و عمرانی شهر پیشقدم بوده اند.

فرماندار شهرضا در مراسم کلنگ زنی دانشگاه دولتی شهرضا گفت: طی مراسمی با حضور مدیرکل نظارت برطرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، جمعی ازخیران، اساتید و فرهیختگان شهرضا کلنگ آغاز عملیات اجرایی دانشگاه دولتی شهرضا و نخستین ساختمان آموزشی این دانشگاه بر زمین زده شد.

دراین مراسم ابتدا حمیدرضا کریم‌زاده، رئیس دانشگاه دولتی شهرضا گزارشی از روند تأسیس دانشگاه دولتی شهرضا و جذب دانشجویان سخنانی بیان کرد و گفت: این دانشگاه به عنوان تنها مرکز آموزش عالی دولتی در جنوب استان اصفهان از مهر ماه ۱۳۹۰ به طور مستقل با ظرفیت 110 دانشجو در دوره کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتر آغاز به کار کرد.

وی درادامه افزود: در مهرماه ۹۴ تعداد دانشجویان این دانشگاه به بیش از ۹۰۰ نفر افزایش خواهد یافت و تاکنون ۱۲۵ نفر از دانشجویان این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند و در دانشگاه‌های دولتی تحصیلات تکمیلی خود را ادامه می‌دهند.

در ادامه این مراسم مهرالله رخشانی مهر، مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری با اشاره به استفاده ازپتانسیل‌های موجود درخیران این شهرستان گفت: براساس طرح تدوین شده در وزارت علوم در خصوص طرح‌های احداث دانشگاه به ازای میزان حمایت خیران مبنی براین‌که اگر خیران دانشگاه ۵۰ درصد پروژه‌ای را تکمیل کنند ۵۰ درصد دیگر را وزارت علوم تقبل می‌کند که امیدواریم باهمت خیران ومسئولان شهرستان شهرضا طی سه ماه آْینده در خصوص تحقق این موضوع اقدامات لازم راجهت استفاده ازاین طرح انجام دهند.

درادامه مراسم مهندس محسن گلابی فرماندارشهرضا طی سخنانی گفت: باید با وجود این فضای صمیمیت و یکدلی درجهت توسعه فضاهای آموزشی شاهد بهره‌برداری از این‌گونه پروژه‌ها باشیم وما اگرمدعی هستیم که دارای یک شهرستان فرهنگی با پیشینه علم وادب درسالیان گذشته طی یک‌صد سال اخیر در این سال جاری نیز باید شاهد افتتاح و بهره‌برداری ازساختمان این دانشگاه باشیم.

گلابی بااشاره به اختصاص ۲۰۴ هکتار زمین برای دانشگاه دولتی شهرضا ودر جهت درآمدزایی واستقلال مالی این دانشگاه گفت: منطقه کنونی زمینه مساعد برای ایجاد یک دهکده المپیک ورزشی را دارا است. وی درادامه افزود: درسراسردنیا دانشگاه‌ها یک‌سری المپیادهای ورزشی دارند که می‌توان دراین منطقه باهمکاری مسئولان شهرستان به امرمهم درجهت بالابردن توان اقتصادی دانشگاه دست یافت.

وی دربخش دیگرسخنان خود گفت: خیران در بسیاری از پروژه‌های فرهنگی و عمرانی شهر پیشقدم بوده و از خود باقیات و صالحاتی به یادگارگذاشته‌اند که امیدواریم دراین پروژه هم پیشقدم باشند اظهار کرد: اگر بخواهیم کلنگ بزنیم وهمه کار را بر عهده خیران بگذاریم پروژه پیشرفت نخواهد کرد. امیدوارم بیشتر از آن‌چه کلنگ بزنیم افتتاح‌کننده باشیم.

درپایان مراسم کلنگ زنی ساختمان دانشگاه دولتی شهید مدرس شهرضا با حضور مدیر کل نظارت برطرح‌های عمرانی وزارت علوم، امام جمعه، نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، جمعی از خیران، اساتید دانشگاهی وخانواده شهدا در محور شهرضا به اصفهان به زمین زده شد.

یدالله شاه‌چراغی


 

captcha