کنگره بزرگ حج، زمینه‌ای برای شناختن جوامع اسلامی است
کد خبر: 3350302
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
امام جمعه آران و بیدگل:

کنگره بزرگ حج، زمینه‌ای برای شناختن جوامع اسلامی است

کانون خبرنگاران نبأ: امام‌جمعه آران و بیدگل گفت: کنگره بزرگ حج، زمینه‌ای برای شناختن جوامع اسلامی ارتباط با یکدیگر و رفع مشکلات و درمان آنهاست.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، آیت‌الله سید محمد موسوی، با اشاره به دهه‌کرامت گفت: وجود حضرت ثامن‌الحجج که همه ایرانی‌ها ریزه‌خوار و جیره‌خوار ایشان هستیم درمدت کمی که درایران بودند به‌عنوان ولیعهدی حکومت بنی‌عباسی منصوب شدند که البته این پیشنهاد ناحق ولیعهدی هم راز و رمز وهدف‌هایی را به‌دنبال داشت.

وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد وخاطره شهدای دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر که در راه اعتلای آرمان‌ها واهداف ایران اسلامی توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند اظهار کرد: هفته دولت زمان مناسبی برای ارائه گزارش از سوی دولتمردان وبررسی نقاط ضعف و قوت فعالیت آنها است.

امام‌جمعه شهرستان آران وبیدگل، با اشاره به 26 مرداد ماه سالروز بازگشت پیروزمندانه آزادگان به میهن اسلامی بیان کرد: آزادگانی که با صبرواستقامت خودشان رنج‌ها وسختی را درچنگال دژخیمان بعثی تحمل کردند و عزت وافتخار ایران مرهون تلاش وزحمات آنهاست به عبارت دیگر هر آزاده پرچم عزت وافتخار ایران اسلامی است.

آیت‌الله موسوی، مراسم حج را درحقیقت کنگره بزرگ سالانه شیعیان جوامع وبلاد اسلامی دنیا دانست و گفت: این مراسم زمینه‌ای برای شناختن جوامع اسلامی، ارتباط با یکدیگر و رفع مشکلات و درمان آنهاست.

وی افزود: حج ابراهیمی حجی همراه با برائت از مشترکین و عمل به مناسک حج و درحقیقت مجمع الفاضل در قاموس اسلام است.

امام‌جمعه شهرستان آران و بیدگل در ادامه تصریح کرد: اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حضور بیش از 30 کشور در تهران برگزار شد که مقام معظم رهبری فرمودند: توجه دادن همه مردم به خصوص سران کشورهای اسلامی وخواص کشور به سیاست‌های آینده استکبار است، آمریکا دو سیاست عمده را در سر دارد ایجاد اختلاف و نفوذ، آمریکا می‌خواهد با ایجاد اختلاف در ملت ایران در ایران و کابینه دولت نفوذ پیدا کند وبا ایجاد اختلاف در منطقه خاورمیانه در این منطقه نیز نفوذ کند.

آیت‌الله موسوی تأکید کرد: برای جلوگیری از ورود نامحرمان انقلاب به دستگاه‌های حکومت تنها وسیله وفیلتر شورای نگهبان است.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان مرجع صلاحیت نامزدهاست واگر شورای نگهبان نباشد باز اتفاقات دوره مشروط رخ خواهد داد آن زمان شورای نگهبانی در کار نبود و نمایندگان مجلس اقدامات پادشاهی رضاخان را فراهم کردند.

به گفته وی باید قداست شورای نگهبان حفظ شود همچنان که امام خمینی ومقام معظم رهبری بر این نکته توجه داشته و دارند.

امام‌جمعه آران و بیدگل در پایان گفت: ما با وجود شورای نگهبان خاطرمان آسوده است که هیچ منافق و دست‌نشانده‌ای از سوی آمریکا و بیگانگان وارد نظام و انقلاب نخواهد شد و هرکس این فکر شوم را در سر می‌پروارند با وجود شورای نگهبان فکر و خیال باطل است.

الهه دهقانی

captcha