ضعف اعتقادی، در گسترش مفاسد اجتماعی نقش ثأثیرگذاری دارد
کد خبر: 3350310
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

ضعف اعتقادی، در گسترش مفاسد اجتماعی نقش ثأثیرگذاری دارد

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: ضعف اعتقادی، در گسترش مفاسد اجتماعی نقش ثاثیرگذاری دارد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت: ضعف اعتقادی، در گسترش مفاسد اجتماعی نقش ثأثیرگذاری دارد.

وی یکی از علل مهم گرفتاری جامعه نسبت به مسأله اعتیاد را فعالیت‌های دشمنان اسلام برای ضربه‌زدن به جامعه مسلمین عنوان کرد و افزود: هدف دشمنان این است که جوانان با افتادن در دام اعتیاد نتوانند استعدادهای خود را بروز دهند تا جامعه اسلامی در رکود قرار گیرد و روحیه استکبار‌ستیزی خود را از دست بدهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به یک روایت تاریخی در خصوص نقش استعمار انگلیس در پخش مواد مخدر در چین برای مقابله با مردم و سلطه بر این کشور بیان کرد: این اقدام انگلیس در تاریخ، به جنگ تریاک معروف شد.

حجت‌الاسلام مردان افزود: نمونه بارز دیگر این حرکت استعمار،هجوم آمریکا به افغانستان به بهانه نجات مردم این کشور بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل با تأکید بر این‌که باید به دنبال اصلاح ریشه‌های مفاسد اجتماعی برویم تصریح کرد: بیکاری و ضعف مبانی اعتقادی نقش اساسی در گسترش فساد اجتماعی دارد.

حجت‌الاسلام مردان، نقش خانواده و مدرسه را در مقابله با این مفاسد بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: مسؤولان باید با برنامه‌ریزی منسجم ضمن فرهنگ‌سازی مبارزه با مفاسد اجتماعی، با ایجاد و گسترش فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی زمینه‌های رشد سالم جوانان و نوجوانان و بهره‌مندی ازفرصت اوقات فراغت آنان را فراهم کنند.

وی افزود: در طول سی سال گذشته دائما در حال مبارزه با معلول‌ها بوده‌ایم، این در حالی است که با ریشه‌یابی علت‌ها می‌توانیم موفق‌تر باشیم.

ابوالفضل معینی نژاد فرماندار آران و بیدگل نیز در این نشست اظهار داشت: مشارکت‌های ‏مردمی با هدف ارتقاء سطح ‏مشارکت‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم سازمان‌های غیر دولتی به‌عنوان واسطه بین دولت و افراد جامعه در مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: بهتر است در تحقق رویکرد اجتماعی‌شدن مقابله با اعتیاد نیز از آنها بهره جست.

وی فعالیت در حوزه های اجتماعی را بسیار حساس عنوان نمود و کیفیت و حسن انجام کار در این حوزه را بسیار ضروری دانست و ضمن تشکر از اقدامات انجمن معتادان گمنام(NA) خواستار همکاری و حمایت ادارات و نهادهای شهرستان در چارچوب مقررات با این انجمن شد.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آران و بیدگل، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را در گرو افزایش آگاهی خانواده‌ها از معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی اعتیاد دانست و افزود: تک تک آحاد جامعه باید در مبارزه با مواد مخدرمشارکت داشته باشند چراکه اگر در خانواده‌ای فرزندان به اعتیاد سوق پیدا کند قابلیت‌های سایر افراد خانواده هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی جامعه دچار اختلال می‌شود.

یادآور می‌شود، در این نشست راهکارهای چگونگی جلب مشارکت مردم در برنامه های پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی توسط اداره بهزیستی و برنامه ریزی جهت اجرای طرح کرامت توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بررسی شد.

الهه دهقانی

captcha