بازگشت به دین منوط به فهم معانی عمیق آن است
کد خبر: 3351212
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

بازگشت به دین منوط به فهم معانی عمیق آن است

گروه اجتماعی: یک پزشک و مشاوره خانواده با بیان اینکه بازگشت به دین منوط به فهم معانی عمیق آن است، گفت: در عمل به دین، نباید تنها به ظواهر امر بسنده کرد، بلکه باید معانی بلند آن را درک و در ذهن و جان خود نهادینه کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، مهنازکمیلی‌پور، پزشک و مشاوره خانواده عصر روز گذشته (دوشنبه،2 شهریور) در مراسم جشن بانوان شهرستان شهرضا، گرایش به معنویت را نسخه شفاء بخش جامعه دانست و اظهارکرد: تمام معضلات و مشکلات جامعه ناشی از بی توجهی به دین است و اگر این مشکل حل شود سایر معضلات نیز  به مرور برطرف خواهد شد.
وی در ادامه تاکید کرد: والدین و خانواده ها باید با  احساس مسئولیت فرزندان خود را با آموزه های دینی آشنا کنند و آن ها را از پرداختن به مسائل بی اهمیت باز دارند.
این پزشک و مشاوره خانواده با اشاره به ارتباط فرد با خدا و تاثیر آن در زندگی اجتماعی، بیان کرد: متأسفانه بسیاری از ما نه تنها برخی از دستورات شرعی مثل صله رحم و اقامه نماز های اول وقت خودداری می کنیم، بلکه بسیاری از نیازهای روحی و جسمی مثل ورزش و مطالعه را نیز ترک کرده ایم.
کمیلی پور تصریح کرد: زمانی که از ما می پرسند چرا به نیازهای روحی و جسمی خود اهمیت نمی دهیم در مقابل کمبود وقت را دلیل این بی توجهی عنوان می کنیم،  ولی این در حالیست که دین  و دستورات پیامبر اکرم(ص) به انجام آن ها  تاکید کرده است.
وی ترویج برخی رذائل اخلاقی در جامعه را دور از شأن فرهنگی و اجتماعی برشمرد و افزود: وقتی حضور خداوند در زندگی کم رنگ شود، معضلاتی مثل دروغگویی، غیبت و تمسخرهای قومی و قبیله ای نیز رواج می یابد.
این پزشک و مشاوره خانواده ادامه داد: غفلت از معنویت و دین باعث بروز مشکلات و معضلاتی خواهد شد که تمام ارکان و جوانب جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد.
وی با بیان اینکه بازگشت به دین منوط به فهم معانی عمیق آن است، اظهار کرد: در عمل به دین،  نباید به ظواهر امر بسنده کنیم،  بلکه باید معانی بلند آن را درک و در ذهن و جان خود نهادینه کنیم.

captcha