آران و بیدگل می‌تواند به عنوان قطب قرآنی کشور معرفی شود
کد خبر: 3357365
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
روح‌الله باقری:

آران و بیدگل می‌تواند به عنوان قطب قرآنی کشور معرفی شود

کانون خبرنگاران نبأ: مسئول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: با توجه به سابقه درخشان این شهرستان در فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی، با برنامه‌ریزی مناسب این ظرفیت وجود دارد که در سال‌های آتی این شهرستان به‌عنوان یکی از قطب‌های قرآنی کشور معرفی شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نباء وابسته به خبرگزاری ایکنا، روح‌الله باقری مسئول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار نبأ گفت: 40 حافظ آران و بیدگلی در مرحله دوم دهمین آزمون تخصصی اعطای مدک تخصصی به حفاظ قرآن کریم شرکت کردند.

وی افزود: در این آزمون، 95 حافظ از شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان با حافظان قرآن کریم از سراسر کشور به رقابت پرداختند که 40 حافظ از این حافظان آران و بیدگلی بودند.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل عنوان کرد: آزمون مرحله دوم اعطای مدرک تخصصی به حفاظ به صورت شفاهی در چهار رشته حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء در حوزه امتحانی اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار شد که حافظان برتر به مرحله سوم این رقابت‌ها راه خواهند یافت.

باقری با اشاره به اینکه این آزمون، معتبرترین آزمون قرآنی کشور است که در آن مدارک رسمی معادل مدرک تحصیلی اعطا می‌شود، تصریح کرد: بر اساس قانون، مدارک طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی در پنج درجه در نظر گرفته شده است که درجه پنجم معادل دیپلم به حافظان 10 جزء، درجه چهارم معادل فوق دیپلم به حافظان ۲۰ جزء، درجه سوم معادل لیسانس به حافظان کل قرآن، درجه دوم معادل فوق لیسانس به حافظان ممتاز و درجه یک معادل دکترا نیز به اساتید حفظ قرآن اعطاء می‌شود.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در ادامه اظهار کرد: «مجتبی بیابان‌پور آرانی» از شهرستان آران و بیدگل، «شهریار پرهیزگار»، «سید محمدمهدی طباطبایی»، «سید مهدی فاطمیان»، «محمدمهدی بحرالعلوم»، «هاشم سلطانی نژاد»، «معصومه آگاهی» و «علی رجبی» از معدود افرادی هستند که تاکنون توانسته‌اند عنوان رسمی و قانونی «استاد حفظ» قرآن کریم معادل مدرک تحصیلی دکترا را در جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص دهند.

باقری تصریح کرد: حضور یک حافظ آران و بیدگلی در جمع اساتید مطرح بین‌المللی و کشوری نشان از ظرفیت بالای قرآنی این شهرستان در کشور دارد.

وی افزود: شهرستان آران و بیدگل با توجه به سابقه درخشان در فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی، از سوی مسئولان قرآنی کشور به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است و با برنامه‌ریزی مناسب این ظرفیت وجود دارد که در سال‌های آتی به‌عنوان یکی از قطب‌های قرآنی کشور معرفی شود.

captcha