طراحی فعالیت‌های قرآنی برای سنین پایین ۱۰ سال باید اصلاح شود
کد خبر: 3361087
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
رئیس تبلیغات اسلامی آران و بیدگل:

طراحی فعالیت‌های قرآنی برای سنین پایین ۱۰ سال باید اصلاح شود

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: بیشتر فعالیت‌های قرآنی کشور برای افراد با سنین بالای ۱۰ سال طراحی و برنامه‌ریزی می‌شود که این نقیصه باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، با تبریک موفقیت شکوفه قرآنی آران و بیدگل در سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم گفت: توجه و سرمایه‌گذاری بر روی نونهالان و نوجوانان در فعالیت‌های قرآنی، آینده جامعه را تضمین می‌کند.

وی انس با قرآن کریم را مؤثرترین راه برای پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: برای آموزش قرآن سن تعریف نشده است، زیرا برای آموزش قرآن از هر زمانی می‌توان اقدام کرد اما بیشتر فعالیت‌های قرآنی کشور برای افراد با سنین بالای 10 سال طراحی و برنامه ریزی می‌شود.

مردان افزود: این نقیصه باید در طراحی برنامه های قرآنی اصلاح شود و سن آموزش در قرآن کریم، حداقل به 3 سال کاهش یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: باید به این قشر آینده ساز جامعه توجه بیشتری شود و تلاش کنیم نونهالان و نوجوانان قرآنی از جایگاه خاصی در جامعه برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام مردان با اشاره به این که شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت های قرآنی دارد، تصریح کرد: همه فعالان قرآنی باید تلاش کنند تا فرهنگ عمومی حفظ و قرائت قرآن کریم در جامعه و در بین همه سنین نهادینه شود.

وی موفقیت نونهالان قرآنی آران و بیدگل را در سال‌های اخیر چشمگیر خواند و افزود: در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم که نیمه نخست شهریور ماه جاری برگزار شد، زینب امین پور از مجمع قاریان و حافظان هلال در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد که این موفقیت بسیار ارزشمندی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در ادامه اظهار کرد: زینب امین پور حفظ قرآن کریم را از سن 8 سالگی درمجمع قاریان وحافظان هلال شروع کرد و در سال جاری موفق به حفظ 20 جزء قرآن کریم شد.

حجت‌الاسلام مردان خاطر نشان کرد: این مجمع قرآنی وابسته به آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) و از مراکز فعال قرآنی همکار با اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل است که فعالیت های قابل توجه قرآنی را در سطح شهرستان و ملی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: باید همه فعالان قرآنی، مراکز و خانه های قرآن روستایی در جهت منویات مقام معظم رهبری در زمینه انس با قرآن، تدبر در قرآن و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم قدم بردارند.

یادآور می‌شود؛ شهرستان آران و بیدگل  به دلیل فعالیت های شاخص قرآنی در سال های اخیر، از سوی نهادهای رسمی به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است.

 الهه دهقانی

captcha