موفقیت نوجوان قرآنی آران و بیدگل در مسابقات کشوری قرآن
کد خبر: 3361092
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

موفقیت نوجوان قرآنی آران و بیدگل در مسابقات کشوری قرآن

کانون خبرنگاران نبأ: کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل از موفقیت شکوفه قرآنی آران و بیدگل در مسابقات کشوری قرآن کریم خبر داد.

روح الله باقری، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گفت وگو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، گفت: شکوفه قرآنی آران و بیدگل موفق به کسب رتبه نخست سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربا حضور نمایندگان قرآنی سراسر کشور در رشته های قرائت قرآن کریم، ترتیل و حفظ قرآن کریم و همچنین اذان در مقطع شکوفه ها در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات 9 نفر به نمایندگی از استان اصفهان شرکت کرده بودند که 5 نفر از آن ها پسر و 4 نفر دختربودند.

باقری ادامه داد:زینب امین پور از مجمع قاریان و حافظان هلال در رشته حفظ 20 جزء این مسابقات موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد.

مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: این شکوفه قرآنی، حفظ قرآن کریم را از سن 8 سالگی درمجمع قاریان وحافظان هلال شروع کرد و در سال جاری موفق به حفظ کل قرآن کریم شد.

باقری خاطر نشان کرد: زهرا انصاری از تهران، سارا قلی زاده از گیلان، فاطمه معراجی از تهران و رویا میرزاخان پور از همدان رتبه های دوم تا پنجم این رشته را کسب کردند.

یادآور می‌شود؛ مجمع قاریان و حافظان هلال وابسته به آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) از مراکز فعال قرآنی همکار با اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل است که فعالیت های قابل توجه قرآنی را در سطح شهرستان و ملی دارد.

شهرستان آران و بیدگل در شمال استان اصفهان به دلیل فعالیت های شاخص قرآنی در سال های اخیر، از سوی نهادهای رسمی به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است.

الهه دهقانی

captcha