رمزآمادگی ما توکل به خدا، ابتکار عمل و شجاعت است
کد خبر: 3366152
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
فرماندار شهرضا:

رمزآمادگی ما توکل به خدا، ابتکار عمل و شجاعت است

کانون خبرنگاران نبأ: فرماندار شهرضا در رژه نیروهای مسلح گفت: دفاع مقدس نمادی از مظلومیت ملت ایران و نماد ایثار ملتی است که با دست خالی در برابر همه سلاح‌ها مقاومت کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، همزمان با آغاز اولین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیروهای مسلح شهرضا شامل یگان‌های نمونه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در بخش‌های پیاده نظام و موتوری با عبور از مقابل کلام الله مجید و تمثال بنیانگذار انقلاب و مقام عظمای ولایت فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و جایگاه بخشی از توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

در این مراسم که فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان ادار‌ات و ارگان‌ها و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، محسن گلابی فرماندار شهرضا با گرامیداشت یاد سرداران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس را یادآور تجاوزهمه‌جانبه رژیم بعث عراق علیه کشور و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: دوران 8 سال دفاع مقدس دوران دفاع مشروع از اسلام  و نظام است.

وی درادامه افزود: این ایام دوران حراست ازمرزهای عزت و شرف است و یکی از حساس‌ترین و بارزترین برهه‌های تاریخی حیات راستین این ملت است که همچون نگینی تابناک تا همیشه زمان بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد.

فرماندار شهرضا عوامل و رمز پیروزی در این دوران را برگرفته از ایمان، وحدت، همدلی و ولایت‌پذیری مردم همیشه در صحنه و اطاعت بی‌چون و چرای از ولی امرمسلمین دانست و افزود: بازخوانی دفاع مقدس و چگونگی ایستادگی در برابر متجاوزان موجب هماهنگی و همدلی و برادری و نیز پیوستگی نیروهای مسلح شد که این به معنای اعتماد مردم  و ایجاد یک سرمایه عظیم مردمی و ایستادگی آن در برابرمتجاوزان است.

فرماندار شهرضا دفاع مقدس را برهم زننده معادلات جهانی ذکر کرد و گفت: در دفاع مقدس فشارهای سنگین جبهه استکبار و مقاومت جانانه ملت ایران تبدیل به بستری شد تا هویت حقیقی این ملت که سرشار از شجاعت، وفاداری، ایثارگری و عشق به آرمان‌های الهی احیا شود و در خدمت کمال و پیشرفت ایران قرارگیرد و توانست در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی معادلات جهانی را بر هم بزند و تحلیل‌های مادی دنیاپرستان را نقش برآب سازد.

وی در ادامه افزود: این حادثه عظیم بی‌شک در یاد و خاطره ملت بزرگ ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه‌آفرینی‌های آنان را به نسل‌های بعدی انتقال داده خواهد شد.

محسن گلابی پایداری ایران اسلامی را برخواسته از روح وحدت و ایمان در سایه هدایت‌های حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: نیروهای مسلح پشتیبان ملت و انقلاب است و ملت نیز با همه وجود دلبسته و پشتیبان نیروهای مسلح است، چرا که ملت ایران اسلامی برای بشریت پیام و راه حل انسانی دارد و خواهان امنیت پایدار و صلح  و برادری و همزیستی انسانی برای همه ملت‌ها است.

در ابتدای این مراسم سرهنگ جواد داستانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا ضمن تجلیل از فداکاری‌ها و رشادت‌های نیروهای اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد:دفاع مقدس ملت ما مایه مباهات وفخرنسل کنونی ، این آینده سازان انقلاب اسلامی است وارزش وبزرگی دفاع مقدس هرگزفراموش نخواهدشد.
سرهنگ داستانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به عنوان نماد اقتدار ایران اسلامی گفت:  مهم ترین دستاوردانقلاب اسلامی و دفاع مقدس خودباوری دینی بود وی درادامه افزود: دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه ارزشمند در عرصه های مختلف کشور همواره در سینه تاریخ خواهد ماند.
سرهنگ داستانی انقلاب اسلامی رایک موهبت الهی دانست وگفت: انقلابی که شروع آن ازطرف مرجعیت دینی وانقلابی ودرراس آن حضرت امام قرارداشته است یک الگوی جدیدازمردم سالاری دینی وآشناکردن دنیاباانقلاب است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا مهم ترین دستاوردانقلاب اسلامی و دفاع مقدس راخودباوری دینی دانست وگفت: درطول دوران دفاع مقدس مردم به یک خودباوری رسیدندوتوانستندبااستکبارجهانی مبارزه وروی پای خودباستندواجازه ندادندبه انقلاب اسلامی خودخدشه ای واردشود ودفاع مقدس همچون نگینی تا همیشه زمان، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد.
وی خاطرنشان ساخت: ملت ایران توانست یک تنه درمقابل استکبارجهانی بایستدوقدرت نظامی دشمنان راازاقتدارخارج کندواستکبارستیزی رابه دنیاصادرنمایدوفتنه هارایکی پس ازدیگری درهم کوبدودراین راستاباشهدابیعت نمایدکه تاآخرین نفس از تمامی ارزش های دینی، ملی و انقلابی خودپاسداری ومطیع امرولایت تاظهورحضرت بقیه اله باشد.
سپس نیروهای مستقردرمیدان ضمن تجدیدمیثاق باآرمانهای والای حضرت امام وشهداورهبرمعظم انقلاب با ساز و برگ نظامی خود از مقابل کلام‌الله مجید، تمثال مبارک معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب ، بخشی از قدرت و اقتدار خویش را به نمایش گذاشتند.
در پایان فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان ادار‌ات و ارگان‌ها و اقشار مختلف شهیدپرورشهرضاباحضوردرگلستان شهداوعطرافشانی مزارشهداباآنان تجدیدمیثاق نمودندکه پاسدارخون وآرمانهای آنان باشند.
31 / 6 / 1393 شهرضا یداله شاهچراغی 09133226092

captcha