همکاری سازمان تبلیغات اسلامی لردگان با آموزش و پرورش
کد خبر: 3366233
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

همکاری سازمان تبلیغات اسلامی لردگان با آموزش و پرورش

کانون خبرنگاران نبأ: رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با اجرای گفتمان های دینی و برگزاری دوره های آموزشی مربیان حوزه دین به یاری آموزش و پرورش می آید.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام سمیع‌الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: خداوند متعال سرمایه‌های متعددی به بشر داده است که بزرگترین آن قدرت فهم، تعلیم و تعلّم است.

وی با تشریح اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش و آموزش عالی در حرکت جامعه به سمت تعالی، به برخی اولویت‌های مسئولان در این حوزه اشاره کرد و افزود: بعد از خانواده و پدر و مادر، مهم‌ترین نقش در تعلیم و تربیت فرزندان، برعهده مدارس است.

عضو شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل با اشاره به اینکه علم ملاک برتری و راه رسیدن به کمال و پیشرفت است، ادامه داد: میان تمام موجودات، انسان اشرف مخلوقات است زیرا انسان دارای فضیلت علم و دانش است.

حجت‌الاسلام مردان افزود: از ابتدای تأسیس آموزش و پرورش دو واژه «تعلیم» و «تربیت» در کنار هم بوده‌اند از این‌رو لازم است معلمان توجه بیشتری به امر تربیت دانش‎آموزان داشته باشند.

وی با بیان اینکه خداوند در چهار آیه از قرآن کریم تعلیم و تعلم را در کنار هم قرار داده است، ادامه داد: خداوند متعال در سه آیه تربیت را بر تعلیم مقدم دانسته است، لذا جایگاه تربیت در اسلام از تعلیم هم ارجحیت دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در این سیاست‌ها برای ایران اسلامی جایگاهی برتر در دنیا تعریف شده و راه رسیدن به آن تلاش و جهاد علمی است.

مردان خاطر نشان کرد: برای رسیدن جامعه به تعالی بایستی همه معلمان، اولیاء، دانش‌آموزان و آموزش و پرورش دست به دست هم داده تا آینده‌ای سرشار از علم و دانش برای جامعه رقم بخورد و بهار تعلیم و تربیت سرسبز و شاداب و خرم باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حقوق متقابل معلم و متعلم تصریح کرد: دانش‌آموزان نیز دارای حقوقی هستند که توجه به آن در طی دوران تحصیل، می‌تواند در ایجاد جامعه‌ای سالم، پویا وعدالت‌جو، کارساز باشد.

حجت‌الاسلام مردان تقارن آغاز سال‌ تحصیلی و هفته دفاع مقدس را یادآور شد و اظهار کرد: روزی رزمندگان اسلام برای آرامش فرزندان این مرز و بوم در سنگر دفاع مقدس تلاش کردند و امروز دانش‌آموزان و خدمت‌گذاران حوزه تعلیم و تربیت به‌عنوان رهپویان راه شهدا و رزمندگان باید در سنگر دیگری که سنگر علم و دانش است خدمت کنند و قدر این آرامش حاصل از خون شهدا را بدانند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به برخی برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی برای یاری آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت خاطر نشان کرد: اجرای گفتمان های دینی در مدارس مهم ترین برنامه این اداره در حوزه تعلیم و تربیت است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری این برنامه نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مردان افزود: برگزاری دوره ها و کارگاه های ویژه مربیان پرورشی مدارس آموزش و پرورش، دوره های آموزشی مربیان حوزه دین، توانمندسازی مربیان قرآنی مدارس، دوره های آموزشی فرق و مذاهب و عرفان های نوظهور از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی است که با هماهنگی و همکاری آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.

الهه دهقانی

captcha