شهید حسنی‌کارگر هدف خود را از تلاوت، کسب رضای خدا می‌دانست
کد خبر: 3372143
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
بیابانپور آرانی:

شهید حسنی‌کارگر هدف خود را از تلاوت، کسب رضای خدا می‌دانست

کانون خبرنگاران نبأ: نفر نخست مسابقات دانشجویان کشورهای مسلمان گفت: شهید حاجی حسنی کارگر هیچ گاه به دنبال کسب رتبه در مسابقات قرآنی نبود و همواره هدف خود را از تلاوت کسب رضای خدا می‌دانست.

مجتبی بیابانپور آرانی، نفر اول مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان در سال 85 و استاد حفظ کشور در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، با تسلیت شهادت جمعی از مسلمانان به‌ویژه کاروان قرآنی ایران در فاجعه منا گفت: شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر هیچ گاه به دنبال کسب رتبه در مسابقات قرآنی نبود و همواره هدف خود را از تلاوت، کسب رضای خدا و تلاوت دلنشین برای جذب جوانان به قرآن کریم می‌دانست.

وی افزود: شهید حاجی‌حسنی علیرغم صوت دلنشینی که داشت، چندین سال در مسابقات قرآنی شرکت نمی‌کرد تا اینکه به اصرار دوستان و قاریان، در نخستین حضورش در مسابقات رسمی موفق به کسب رتبه دوم کشور شد و مجوز حضور در مسابقات بین‌المللی مالزی را به‌دست آورد.

دارنده مقام نخست مسابقات بین‌المللی دانشجویان کشورهای مسلمان خاطرنشان کرد: تلاوت زیبای استاد حاجی حسنی‌کارگر در پنجاه و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی باعث شد پس از 9 سال بار دیگر نام ایران در رقابت‌های سطح اول قرآن در جهان طنین‌انداز شود و با کسب رتبه نخست در بین قاریان 68 کشور شرکت‌کننده، تحسین حاضران و داوران بین‌المللی را برانگیزد.

بیابانپور آرانی خاطرنشان کرد: شهید حاجی حسنی‌کارگر تعامل نزدیک مسئولان با سایر کشورهای مسلمان را برای حضور قاریان و داوران در مسابقات مؤثر می‌دانست و بر وحدت شیعه و سنی برای رسیدن به آرمان‌های اسلامی تأکید می‌کرد.

این نخبه قرآنی کشور افزود: این استاد قرآن معتقد بود فرزندان در مسائل تربیتی از والدین الگو می‌گیرند و اگر والدین خود اهمیتی به نماز و قرآن ندهند فرزندان آن‌ها نیز اهل نماز و قرآن نخواهند بود.

مجتبی بیابانپور تصریح کرد: شهید حاجی حسنی‌کارگر، عدالت، احسان، صفا، صمیمیت و عمل صالح را لازمه زندگی قرآنی می‌دانست و همواره معتقد بود سبک زندگی قرآنی بهترین سبکی است که می‌توان زندگی را بر پایه آن بنا نهاد.

قاری شبکه قرآن و معارف سیما در آیین ملی جزء‌خوانی قرآن کریم حرم هلال بن علی(ع) افزود: این قاری بین‌المللی به دعوت مردم شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل در ماه رمضان سال جاری در هیئت امام حسن مجتبی(ع) این شهر حاضر شد و یکی از تلاوت‌های دلنشین خود را با قرائت آیات آغازین سوره دهر در این شهر قرآن به یادگار گذاشت.


بیابانپور با اشاره به اینکه جامعه قرآنی کشور یکی از سرمایه‌های ارزشمند خود را از دست داد، افزود: این قاری عزیز و سایر شهدای منا در مهمانی خدا مصداق آیه شریفه «وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه» شدند.

این حافظ کل قرآن کریم، با اشاره به نقش تبلیغی و آموزشی این قاری بین‌المللی با اجرای برنامه‌های متعدد داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: این عزیز قرآنی و یاران شهیدش حسن دانش، امین باوی و سایر اعضای کاروان قرآنی که در دنیا با قرآن مأنوس بوده و در مواقف انبیا به شهادت رسیده‌اند، یقینا در قیامت نیز بهترین شفیعشان این عروه‌الوثقای متین سماوی خواهد بود.

بیابانپور فاجعه منا را حاصل بی‌کفایتی نیروهای آل سعود دانست و خاطرنشان کرد: عربستان سعودی باید مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و مدیریت حج را به سازمان کنفرانس اسلامی واگذار کند تا در آینده شاهد وقوع چنین فجایعی در مناسک حج نباشیم.

وی افزود: بعد از واقعه سال 66 که مراسم برائت از مشرکین انجام شد، امام‌خمینی(ره) پیشنهاد اداره امور حرمین شریفین به‌دست یک کمیته و شورای بین‌المللی را مطرح کرد، اما عربستان از این پیشنهاد سرباز زد و با این فاجعه‌ای که امسال رخ داد کشورهای مسلمان باید جهت احقاق این حق و جامه عمل پوشاندن به این پیشنهاد امام راحل اقدام کنند.

یادآور می شود، دوم مهرماه همزمان با روز عید قربان فاجعه منا رخ داد؛ در این حادثه بیش از 3500 نفر از زائران خانه خدا کشته و زخمی شدند؛ محسن حاجی حسنی کارگر نیز یکی از مفقودان کاروان اعزامی قاریان به حج تمتع امسال بود که پس از حادثه منا از وی خبری نبود و جزو مفقودین اعلام شده بود که در سومین روز از این فاجعه، خبر شهادت وی از سوی مقامات رسمی اعلام شد.

روح‌الله باقری

captcha