سامانه جامع موقوفات راه سوءاستفاده از اموال وقفی را بسته است
کد خبر: 3372660
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
جوهری:

سامانه جامع موقوفات راه سوءاستفاده از اموال وقفی را بسته است

گروه اجتماعی: دادستان سنندج با تأکید بر حافظت اموال وقفی مردم گفت: راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان کردستان کار قابل ستایشی است چرا که راه سوء‌استفاده از اموال وقفی را می‌بندد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اکبر جوهری، دادستان عمومی و انقلاب سنندج امروز، ششم مهرماه در نشست معرفی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان کردستان اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات امر مبارکی  است چرا که هر جا اسم پول و اموال مستقیم و غیرمستقیم باشد باید سیستم نظارتی و کنترلی با دقت بالا و حساسیت وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت حراست از موقوفات استان افزود: وقف چه متصرفی و چه غیرمتصرفی یک مسأله ارزشی اعتقادی است و در فقه و قانون  درباره حراست از آن  تأکید زیادی شده است.
جوهری با بازدید از بخش های مختلف اطلاعاتی و مالی این سامانه اعلام کرد: راه‌اندازی این سامانه موجب شده حساب‌ها و ورودی و خروجی تمامی موقوفات مشخص باشد ولی با توجه به اهمیت نظارت همه جانبه باید همواره با نگاهی تیزبینانه و حراستی همچنان در حفظ موقوفات کوشید.
دادستان سنندج با اشاره به اینکه همواره باید این سامانه به روز شود، ادامه داد: آنچه اهمیت دارد پالایش اطلاعات و به روز شدن موقوفات و رقبات ثبتی است.
اکبر جوهری اقدامات اوقاف استان را قابل ستایش خواند و در پایان اضافه کرد: دادستانی مرکز استان حتما وظیفه خود می‌داند در راستای حساسیت‌های دینی، شرعی، قرآنی و قانونی بر روی موقوفات گام بردارد و پا در رکاب موقوفات همواره حامی و حافظ این سنت حسنه در استان باشد.

برگزاری نشست‌ تخصصی معرفی سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه
روحی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه در این نشست با اشاره به اهمیت معرفی سامانه جامع موقوفات به مسئولان استانی و مردم گفت: شکل‌دهی به افکار عمومی و جلب اعتماد مردم بستگی به اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی نحوه مدیریت موقوفات در استان دارد در همین راستا جلسات و نشست‌های تخصصی با مسئولان استان در زمینه معرفی سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: خوشبختانه استان کردستان دارای موقوفات زیادی است که با راه‌اندازی این سامانه کلیه اطلاعات ثبتی و رقبات موقوفات درآن موجود و حاسبداری ها و اقدامات  مالی  هر موقوفه به صورت تفکیک یافته، مشخص و واضح است.

captcha