تشییع ۴ تن از جان‌باختگان شهرضایی در فاجعه منا میان حزن و اندوه
کد خبر: 3379602
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
شهرضاسیاه پوش شد:

تشییع ۴ تن از جان‌باختگان شهرضایی در فاجعه منا میان حزن و اندوه

کانون خبرنگاران نبأ: مراسم تشییع ۴ تن از جان‌باختگان شهرضایی حادثه منا با حضور استاندار اصفهان، امام جمعه، فرماندار و مردم ولایتمدار شهرضا از میدان حر به سمت گلزار شهدا ی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، مراسم تشییع 4 تن از جان‌باختگان شهرضایی حادثه منا با حضور استانداراصفهان ، امام جمعه ، فرماندار و مردم ولایتمدار شهرضا از میدان حر به سمت گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

مراسم تشییع با حضور حماسی، پرشور و گسترده مردم همیشه در صحنه شهرضا پیکرهای مطهر جان‌باختگان فاجعه منا را روی دستان خود، با آه و اشک و ماتم و قلوبی شکسته از این داغ گران و مملو از خشم آل سعود تا دیار حق و دیدار رب کریم تشییع کردند.

در مراسم تشییع مردم با نثار شاخه‌های گل به پیکرهای پاک جانباختگان با اشک وآه باخانواده‌های این جانباختگان همدردی کردند.

پیکر ۴ جان باخته فاجعه منا به اسامی شکرالله خوشخویی، حسن شبانی، رحمت‌الله عموهادی، علی کریم‌لو بر روی دستان مردم تا گلزار شهدای این شهرستان تشییع شد، و بنابر وصیت حاج حسن شبانی پیکر این جانباخته به قبرستان مصلی و همچنین پیکر جانباخته علی کریم‌لو برای تدفین به روستای هونجان از توابع شهرضا انتقال داده شد.

بر اساس گزارش ایکنا شماری زیادی از زائران مسلمان که برای به جا آوردن مناسک حج در صحرای عرفات حضور داشتند بر اثر بی کفایتی مسئولان عربستان در سرزمین منا به خاک و خون کشیده شدند وقوع این حوادث به دنیا ثابت کرد که آل سعود توانایی مدیریت کنگره حج را ندارد.

کاروان ۱۳۰۷۷ حج تمتع شهرضا با ۱۴ کشته بیشترین جان‌باختگان را در استان اصفهان دارد که 10 از نفر از آنان اهالی شهرستان شهرضا بودند.

درفاجعه منا احمد کفاش، سید مرتضی رئیس‌زاده، عبدالرضا میرزائی، رحمت‌الله عموهادی، عباس معلمی‌اوره، ولی‌الله عابدی و عبدالخالق صداقت‌فر اسامی دیگر جان باختگان شهرضا هستند. همچنین حسن سلیمانى درچه،  مرتضی شاهپوری، بهمن غفارى پور و علیرضا بهاری دلال نیز از اعضای کاروان ۱۳۰۷۷ از سایر شهرهای استان بوده اند.

نماز میت جانباختگان  به امامت حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه شهرضا بر پیکر جان‌باختگان خوانده شد.

یدالله شاهچراغی

captcha