وداع با شهدای فاجعه منا در شهرضا
کد خبر: 3383046
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱

وداع با شهدای فاجعه منا در شهرضا

کانون خبرنگاران نبأ: مراسم تشییع ۴ تن دیگر از جان‌باختگان شهرضایی حادثه منا، با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی و مردم ولایتمدار شهرضا از میدان حر به سمت گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، مراسم تشییع 4 تن دیگر از جان‌باختگان شهرضایی حادثه منا با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی و مردم ولایتمدار شهرضا از میدان حر به سمت گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

مردم انقلابی شهرضا با حضور حماسی، پرشور و گسترده در مراسم تشییع پیکر قربانیان فاجعه منا بار دیگر حضور همیشگی خود را در صحنه‌های تاریخ‌ساز انقلاب به اثبات رساندند.

امت همیشه در صحنه شهرستان شهرضا بار دیگر با چشمان اشکبار و دل‌های داغدار با پیکرهای جان‌باختگان فاجعه منا وداع کردند.

مراسم تشییع مردم شهرضا روایت‌گر مراسمی بود که نشان از چشم‌های منتظر داشت، نشان از خانواده‌های داغداری داشت که برای استقبال از مسافران بیت‌الله‌الحرام آمده بودند، کوچه‌های شهر این روزها اثری از شادی بر خود نمی‌بینند، مردم شهر با دودکردن اسپند به استقبال از حاجیان خود نیامده بودند، بلکه با چشمانی اشک‌بار آمدند و پیکرجانباختگان سرزمین منا را برروی دستان خود با اشک و آه با خانواده‌های این جانباختگان همدردی کردند.

مردم با فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود خشم خود را از این اقدام که ناشی از سوء مدیریت آل سعود می‌دانستند ابراز داشتند.

در مراسم تشییع مردم با نثار شاخه‌های گل به پیکرهای پاک جانباختگان با اشک و آه با خانواده‌های این جانباختگان همدردی کردند.

پیکر ۴ جان‌باخته دیگر فاجعه منا، سیدمرتضی رئیس‌زاده، عبدالخالق صداقت‌فر، ولی‌الله عابدی و احمد کفاش بر روی دستان مردم تا گلزار شهدای این شهرستان تشییع و در جایگاه ابدی خود آرام گرفتند.

فاجعه منا سند معتبری است که به واسطه آن دنیای اسلام دیدگاه خود را مبنی بر ضعف آل‌سعود در مدیریت حرمین شریفین به اثبات برساند و وقوع این حوادث به دنیا ثابت کرد که آل سعود توانایی مدیریت کنگره حج را ندارد.

کاروان ۱۳۰۷۷ حج تمتع شهرضا با ۱۴ کشته بیشترین جان‌باختگان را در استان اصفهان دارد که ده از نفر از آنان اهالی شهرستان شهرضا بودند.

درفاجعه منا شکرالله خوشخویی، حسن شبانی، رحمت‌الله عموهادی، علی کریم‌لو ،احمد کفاش، سید مرتضی رئیس‌زاده، عبدالرضا میرزائی، رحمت‌الله عموهادی، عباس معلمی‌اوره، ولی‌الله عابدی و عبدالخالق صداقت‌فر از جان باختگان شهرضا هستند. همچنین حسن سلیمانى درچه،  مرتضی شاهپوری، بهمن غفارى پور و علیرضا بهاری دلال نیز از اعضای کاروان ۱۳۰۷۷ از سایر شهرهای استان بوده‌اند.

نماز میت جان‌باختگان  به امامت حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه شهرضا بر پیکر جان‌باختگان قرائت شد.
یدالله شاهچراغی

captcha