محرم امسال جامعه ما در مجالس دو سوگواری دارند
کد خبر: 3385766
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
حجت‌الاسلام یعقوبی:

محرم امسال جامعه ما در مجالس دو سوگواری دارند

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه شهرضا با بیان این‌که درمحرم امسال جامعه ما در مجالس دو سوگواری دارند، گفت: یکی درعزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یکی در سوگ جانباختگان فاجعه منا که آنهاهم لب تشنه جان دادند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌الله یعقوبی، نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه شهرضا به‌ مناسبت فرا رسیدن محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر در آیین سیاه پوش شدن عزاداران حسینی دربیت الحسین هیئت سینه زن شهرضا اظهارداشت: پس زمینه بوجودآمدن کربلاازلقمه حرام بوده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شهرضا، با اشاره به سخنان حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا گفت: شکم های شما پر از مال حرام است فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرَامِ؛ چون شکم‌های شما از حرام پر شده است، حرف‌های من در شما اثر نمی گذارد.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که درمحرم امسال جامعه ما در مجالس دو سوگواری دارند، گفت: یکی درعزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یکی در سوگ جانباختگان فاجعه منا که آنهاهم لب تشنه جان دادند.

یعقوبی خطاب به عزاداران خاطرنشان ساخت: عاشورای امسال باید ندای بلندترین اعتراض مجالس به ستمکاری و حرام خواری باشد که پس زمینه بوجودآمدن کربلا از لقمه حرام بوده است.

وی درادامه افزود: عاشورا باید این حماسه و تحرک در آن باشد که همه جامعه ما ازحرام پاک شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود به افراد خیر در هیات عزاداری گفت: افرادی که از توانایی مالی برخوردارند ودارای آبرو هستند به فریاد کسانی برسند که گرفتار مسائل و مشکلات اقتصادی شده اند و نمی توانن دزندگی خود را اداره نمایند و دچار ورشکستگی شده اند آبرومندان، آبرویشان را بخرند ونگذارند زمین بخورند وبه فریادشان برسند.

این مراسم به همت هیئت سینه زن شهرضا با حضور پیشکسوتان و پیرغلامان وعزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزارشد و طی آئینی توسط پیرغلامان حسینی و درجهت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای کربلا و آمادگی برای ورود به ماه محرم و صفر و نوکری خالصانه و عزاداری برای امام حسین (ع) و اصحاب با وفایش، با علم نمودن  وبه اهتزاز درآوردن پرچم های هیآت مذهبی و با انداختن شال های مشکی و سبز پیراهن های سیاه به تن کرده ومشکی پوش اباعبداله الحسین (ع) شدند.

شایان ذکراست در این مراسم که امام جمعه و تنی چند ازمسئولین شهرضا، مسئولین هیات مذهبی نیز حضور داشتند با اهداء تندیس لبیک یاحسین و شال مشکی به سرپرستان هیات عزاداری این شهرستان، مداحان، با نوحه خوانی و مدیحه سرایی و سینه زنی به عزاداری پرداختند.
 یدالله شاهچراغی

captcha