برگزاری ختم جمعی قرآن کریم در هیئت ابوالفضل(ع) آران و بیدگل
کد خبر: 3421790
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

برگزاری ختم جمعی قرآن کریم در هیئت ابوالفضل(ع) آران و بیدگل

کانون خبرنگاران نبأ: آیین ختم جمعی قرآن کریم با ۱۵ ختم کامل قرآن کریم به پیشگاه حضرت سید الشهدا و حضرت ولی عصر(عج) در مرکز هیئت ابوالفضل (ع) دهنو برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، آیین ختم جمعی قرآن کریم با  15 ختم کامل قرآن کریم به پیشگاه حضرت سید الشهدا و حضرت ولی عصر(عج) به همت هیئت ابوالفضل(ع) و کانون فرهنگی ولایت در مرکز هیئت ابوالفضل(ع) دهنو آران و بیدگل برگزار شد.

در این مراسم که با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی، رییس شورای هیئات مذهبی و صدها تن از عاشقان و دلباختگان حسین بن علی(ع) برگزار شد، حاضران قرآن کریم را به صورت جمعی و با تلاوت قاریان ممتاز شهرستان ختم کردند و ثواب آن را نثار روح شهدای کربلا و شهدای انقلاب و دفاع مقدس کردند.

مهدی ستوده کویری، کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث، در این مراسم گفت: لازمه رسیدن به یک جامعه اسلامی و الگوسازی برای جهانیان، فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه است.

وی افزود: برخی وقایع عاشورا از جمله مهلت گرفتن آن حضرت در شب عاشورا از دشمن برای پرداختن به نماز، دعا، ‌قرائت قرآن و استغفار و طنین افکن شدن نوای مناجات و قرائت قرآن یاران با وفای آن حضرت درشب عاشورا بیانگر سیره قرآنی امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام مردان، رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل نیز با تقدیر از هیئت ابوالفضل(ع) دهنو آران و بیدگل گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی در ماه‌های محرم و صفر و تلفیق آن با برنامه‌های عترتی از اهمیت خاصی برخوردار است و در حقیقت گامی در راستای جامه عمل پوشاندن به توصیه نبی اکرم(ص) در حدیث ثقلین است.

حجت‌الاسلام مردان افزود: مسلما برگزاری چنین مراسمی نشان‌دهنده اهتمام ما شیعیان به قرآن کریم است و به نوعی رفع مهجوریت از ثقلین می‌کند؛ چراکه یکی از مهم‌ترین اهداف امام حسین(ع) احیای قرآن و احکام و معارفش در جامعه بود.

وی در ادامه اظهار داشت: باید قرآن کریم در برنامه های هیئات مذهبی جایگاه ویژه داشته باشد و قرائت و بیان مفاهیم قرآن کریم از برنامه های محوری هیئات مذهبی در برنامه های عزاداری باشد.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: برگزاری احیای قرآنی شب عاشورا و ختم قرآن کریم، تبیین سیره قرآنی امام حسین(ع) در خطابه ها و منابر، همخوانی سوره مبارکه فجر، راه اندازی جلسات قرآن کریم در هیئات مذهبی و توجه به برگزاری کرسی تلاوت پیش از اجرای برنامه هیئات مذهبی می تواند در راستای تلفیق برنامه های قرآن و عترت هیئات مذهبی مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام مردان در ادامه عزاداری هیئت ابوالفضل (ع) دهنو را از عزاداری های بدون آسیب دانست و تصریح کرد: شور و شعور عزاداری سنتی هیئت ابوالفضل(ع) و سایر هیئات مذهبی که به صورت زنده از شبکه های مختلف سیما نیز پخش شد، الگویی برای عزاداری در کشور است.

مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداح جوان اهل بیت(ع) محمد میرزایی و قرائت زیارت عاشورا از دیگر برنامه های این آیین معنوی بود.

captcha