کتابخانه ادارات ما باید از حالت تزئینی به جنبه کاربردی تبدیل شود
کد خبر: 3453425
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا:

کتابخانه ادارات ما باید از حالت تزئینی به جنبه کاربردی تبدیل شود

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: کتابخانه‌های ادارات ما تزئینی است امیدواریم برنامه‌ریزی شود تا کتابخانه‌های ما جنبه کاربردی داشته باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، محمدعلی جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا در جلسه شورای اسلامی این شهرستان گفت: برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب فرصت خوبی برای مساجد، و کتابخانه‌ها است که خواهان تجهیز و توسعه کتابخانه‌های خود هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در این شهرستان گفت: نمایشگاهی با عناوین مختلف با 20 هزار جلد کتاب برگزار که جزء معدود نمایشگاه‌هایی است که طی سالیان گذشته برگزار و از تنوع بسیار بالایی برخورداراست.

وی در ادامه افزود: فرصت خوبی برای شهرستان و دوستداران کتاب و اهداکنندگان کتاب است که باید استفاده لازم و بهینه را از آن بعمل آوریم.

جعفری در بخش دیگر سخنان خود به بررسی نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در جهت توسعه و تعالی شهرستان گفت: اصحاب فرهنگ، هنر سرمایه‌های جامعه و کشور هستند و مسئولان به این سرمایه‌ها نیازمند هستند؛ ما در بعضی مواقع روی نظرات خبرنگاران سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم.

وی درادامه افزود: بعضی مواقع فکر می‌کنیم خبرنگاران وهنرمندان و نویسندگان به ما نیازمند هستند.

وی خاطرنشان کرد: درراستای حمایت ازخبرنگاران به نوعی نیاز خودمان را مطرح می‌کنیم و حمایت از خبرنگاران وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به تنوع اخبار و سلیقه‌های سیاسی و اجتماعی گفت: تنوع اخبار و سلیقه‌های مختلف اتفاق خجسته و خوبی است و در زمینه‌های مختلف باعث پویایی جامعه و نشریات می‌شود و یکی از عوامل رشد شهرستان و درمان نقاط ضعف مسئولین است.

دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرضا، استان اصفهان را با داشتن۱۵۰ دکه روزنامه‌فروشی بسیاراندک دانست و گفت: استان اصفهان در زمینه کیوسک‌های مطبوعاتی فقیر است و شهرستان شهرضا با داشتن بیش از۱5۰ هزار نفرجمعیت تنها دو دکه روزنامه‌فروشی وجود دارد که مایه تأسف است و در این راستا روند انعقاد قراردادها در شهرداری بسیار تأثیرگذار است و باید شهرداری به دید فرهنگی به دکه‌های مطبوعات نگاه کند نه دید سودآوری.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا یادآورشد: آمار مطالعه روزنامه و نشریات در این شهرستان متأسفانه نگران‌کننده است که در این زمینه مسئولان شهرستان باید با همفکری در این رابطه چاره‌اندیشی کنند تا شهروندان مطالعه روزنامه و نشریات جزء سبد خرید کالای آنان باشد.

دراین جلسه منصوره السادات صفوی، رئیس شورای شهرستان شهرضا با اشاره به نقش خبرنگاران در بسترسازی توسعه شهرستان گفت: رسانه ها پل ارتباطی نخبگان و مردم هستند که می‌توانند مشارکت اجتماعی را رقم بزنند و نیازهای اصلی جامعه را ترویج کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرضا با اشاره به نقش پویایی اجتماعی رسانه‌ها در جامعه گفت: امروزه اطلاع‌رسانی نقش حیاتی در توسعه شهرستان را دارد و با ایفای نقش کنترلی بسیاری از مشکلات جامعه را رفع می‌کند.

وی درادامه افزود: رسانه‌ها در ایجاد تعامل بین جامعه و ادارات نقش بسزایی دارند و می‌توانند خلأ تعامل بین مردم و بعضی مسئولان را پر کنند و در این راستا بسترساز توسعه شهرستان باشند.

صفوی با اشاره به نیاز تشکیل اطاق فکر رسانه‌ها در شهرستان گفت: ما نیازمند ایجاد یک اطاق فکر برای برنامه‌ریزی در راستای تحقق اهداف رسانه‌های شهرستان هستیم و ما امروزه برای توسعه شهرستان نیازمند رسانه‌های توسعه‌مدارهستیم نه محافظه کار.

رئیس شورای شهرستان شهرضا در بخش دیگرسخنان خود بحران آب را بسیار جدی ذکر کرد و گفت: مسئله بحران آب تمدن و زندگی ما را به چالش کشیده و ما 97% آبهای سطحی را به هدر دادیم و به بحران آب اهمیت ندادیم و برنامه‌های اجرایی قاطعی را انجام نداده‌ایم.

رئیس شورای شهرستان شهرضا به دیگر مشکلات جامعه مانند کاهش نشاط اجتماعی، اشتغال، مهاجرت‌های بی‌رویه، کاهش اعتماد ملی، عدم ارتباط با دانشگاه‌ها و پژوهشگران، اشاره کرد و گفت: خبرنگاران انگیزه فراوانی در جهت انعکاس مشکلات و نقدهای سازنده دارند.

در ادامه جلسه فرهمندیان یکی از اعضای شورای شهر طی سخنانی گفت: شهرستان شهرضا بواسطه قدرت و پایه علمی و فرهنگی که دارد باید اصحاب رسانه و قلم شاخصی هم دارا باشد و یکی از افتخارات این شهرستان داشتن خبرنگارانی دلسوز و فعال است که در راستای انعکاس اخبار و پویایی جامعه تأثیرگذار هستند.

فرهمندیان با اشاره به به خلق حماسه‌ای دیگر توسط مردم گفت: با توجه به درپیش بودن حماسه انتخابات مردمی می‌طلبد که رسانه‌ها فضای امید و آرامش در جامعه را فراهم و بستری در جهت حضور حداکثری مردم مهیا کنند.

الهام آقاسی

captcha