قرآن کریم، منشأ تحول در زندگی بشر است
کد خبر: 3454474
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
فرماندار شهرضا:

قرآن کریم، منشأ تحول در زندگی بشر است

گروه اجتماعی: فرماندارشهرضا با اشاره به تأکید گسترده آیات و روایات اسلامی به مطالعه و تقریر کتب، گفت: قرآن کریم منشأ تحول در زندگی بشر است که نزول آن با امر به مطالعه، خواندن و ارزش گذاری به دانش آغازشده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محسن گلابی، فرماندارشهرضا، شب گذشته درهمایش تجلیل از کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی درشهرستان شهرضا، اظهارکرد: فرهنگ و تمدن اسلامی همواره مهد پرورش عالمان و فرهیختگانی بوده است که هر یک به نوبه خود منشأ تحولات علمی گسترده ای در جامعه انسانی بوده اند.
وی درادامه افزود: با توجه به اهمیت اسلام برای دانش و اندیشه در طول تاریخ تمدن اسلامی، کتاب به عنوان عنصری ارزشمند و ارزنده مطرح و جایگاه ویژه ای داشته است.
فرماندارشهرضا با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مطالعه و لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: در طول تاریخ همواره مردانی از جنس پیامبران حضور داشته اند که به عنوان راویان اخبار، روشنی بخش عالم و هادیان فرهنگ بشری بوده اند.
گلابی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بخشی از سرگذشت علامه طباطبایی، ادامه داد: این عالم شهیر و جلیل القدر، اقدام به احیای فلسفه و حکمت در حوزه های علمیه کردند و در این راه تا آنجا پیش رفت که پس از احیای مجدد حکمت متعالیه، نسبت به تأسیس معرفت شناسی در این مکتب فکری و فلسفی اسلامی اقدام کرد.

captcha