ثبت 728 موقوفه درشهرستان شهرضا
کد خبر: 3460266
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

ثبت 728 موقوفه درشهرستان شهرضا

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: در سطح شهرستان شهرضا 728 موقوفه وجود دارد که اولین آن ها مربوط به سال 1004 هجری قمری و بیش از 400 سال قبل بوده که شامل آب و قطعه ملکی موقوفه برای برپایی مجالس روضه خوانی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت الاسلام رضا ابراهیمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا، امروز در جمع مردم شهرضا در مسجد صدیقه طاهره این شهرستان از وقف هفت آپارتمان در منطقه سروستان شهرضا خبرداد و اظهارکرد: در راستای اجرای نیات واقفان، در ماه های محرم و صفر امسال در 20 مسجد حسینیه و تکیه شهرستان، مراسم روضه خوانی برپا شد.
وی افزود: تعداد رقبات موقوفه شهرستان 1394 مورد است که از این تعداد 321 رقبه انتفاعی و 1073 منفعتی هستند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: تعداد موقوفات متصرفی انتفاعی شهرستان 321 موقوفه است که از این تعداد 279مسجد، 42 حسینیه و تکیه وچهار حوزه علمیه است.
حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: در سطح شهرستان شهرضا 593 موقوفه متصرفی وجود دارد که تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه اداره می شود و همچنین 135 موقوفه غیر متصرفی نیز به شکل منفعتی بوده و تحت نظارت استصوابی اداره اوقاف اداره می شود.
وی تعداد موقوفات متصرفی منفعتی شهرستان شهرضا را بالغ بر 272 موقوفه برشمرد و گفت: 80 درصد از نیات واقفان این موقوفات، در راستای روضه خوانی اهل بیت(ع) بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا خاطرنشان کرد: شهرستان شهرضا دارای 17 بقعه متبرکه است که از این تعداد آستان امامزاده شاهرضا(ع) جزء بقاع متبرکه ملی و امامزاده علی اکبر(ع)، جزء بقاع متبرکه استانی محسوب می شوند.

captcha