طرح‌های توسعه اقتصادی متناسب با آموزه‌های دینی باشد
کد خبر: 3470376
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

طرح‌های توسعه اقتصادی متناسب با آموزه‌های دینی باشد

گروه اجتماعی: مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا گفت: توسعه مناسبات اقتصادی در فرهنگ اسلامی زمینه رشد و تعالی شخصیت و ابعاد معنوی وجود انسان را فراهم می‌کند و به عبارت دیگر در اسلام، اقتصاد وسیله است نه هدف؛ بنابراین طرح‌های توسعه اقتصادی نیز باید با توجه به آموزه‌های دینی ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، احمدرضا صفابخش، مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه شهرضا روز گذشته، پنجم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران شهرضا، با بیان اینکه اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در هر بخش، تنها راهکار توسعه و رونق اقتصاد ملی و خروج اقتصاد کشور از حالت تورمی است، اظهار کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و پس از آن اصول بیست و‌چهارگانه آن از سوی رهبر معظم انقلاب در واقع ارائه مسیری برای توسعه اقتصادی کشور بوده است.
وی تصریح کرد: شیوه‌ها و اصول مختلف توسعه اقتصادی باید بر اساس فرهنگ هرمنطقه باشد و از این جهت در کشور ایران نیز به دلیل وجود فرهنگ اسلامی و مذهب شیعه، باید راهکارهایی متناسب با آن ارائه شود.
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی بیان کرد: توسعه مناسبات اقتصادی در فرهنگ اسلامی زمینه رشد و تعالی شخصیت و ابعاد معنوی وجود انسان را فراهم می‌کند و به عبارت دیگر در اسلام، اقتصاد وسیله است نه هدف؛ بنابراین طرح‌های توسعه اقتصادی نیز باید با توجه به آموزه‌های دینی ارائه شود.
صفابخش در بخش دیگری از سخنان خود، ایمان و اخلاص نیروهای بسیجی را بهترین ظرفیت و ایجاد و گسترش گفتمان ولایت در جامعه برشمرد و افزود: یکی از جنبه‌های گفتمان و تفکر ولایت در جامعه، اصلاح اصول اقتصادی کشور بر اساس تعالیم دینی و احکام شرعی است.
وی همچنین با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از 170 طرح اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی در شهرستان شهرضا به مناسبت دهه فجر، گفت: این طرح ها مجموعاً با اختصاص اعتباری در حدود 19 میلیارد ریال ایجاد شده و زمینه اشتغال بیش از 260 نفر را نیز ایجاد کرده است.
captcha