مبدع طرح قرآنی «بینات» از چرایی و چگونگی اجرای آن می‌گوید
کد خبر: 3481776
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

مبدع طرح قرآنی «بینات» از چرایی و چگونگی اجرای آن می‌گوید

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمدمهدی‌ خواجه محمودآباد، مبدع و مدیر اجرایی طرح قرآنی «بینات» چرایی و چگونگی اجرای طرح قرآنی «بینات» را تشریح کرد.

محمدمهدی خواجه محمودآباد، مبدع و مدیر اجرایی طرح قرآنی «بینات» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌، در مورد چرایی و چگونگی اجرای طرح مبارک «بینات» گفت: در ابتدای سال 86 با حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «هرکس سوره نبأ را یک سال مداوم بخواند، امید است تا سال تمام نشده خانه خدا را زیارت کند» آشنا شدم و خواندن سوره نبأ را آغاز کردم.

وی اظهار کرد: در سال بعد موفق به اولین سفر زیارتی حج شدم و این امر باعث شد که تا پایان سال در خواندن این سوره مداومت کنم که خداوند متعال سفر دوم را برای اینجانب رقم زد و باعث شد تا برای سال سوم به این کار ادامه دهم و به خواست خداوند هم‌اکنون که از شروع خواندن این سوره مبارکه حدود هفت سال می‌گذرد، موفق به چندین بار زیارت خانه خدا شده‌ام.

مبدع طرح قرآنی «بینات» از چرایی و چگونگی اجرای این طرح می‌گوید

مبدع طرح قرآنی بینات ادامه داد: علاوه بر این با عنایت خداوند متعال و برکت قرآن هم‌اکنون علاوه بر اینکه خود به خانه خدا مشرف می‌شوم وسیله‌ای مهیا شده است که از سوی سازمان حج و زیارت عاشقان و دلسوختگان حرم نبوی و خانه خدا را به این سرزمین مقدس رهسپار کنم.

سه هزار و ششصد نفر مخاطب طرح بینات هستند

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این امر باعث شد با استعانت از خداوند یکتا و با مصداق این حدیث شریف در سال تحصیلی جدید طرح مبارک بینات را در سطح شهرداری منطقه 10 تهران راه‌اندازی کنم که هم‌اکنون در حدود سه هزار و ششصد نفر مخاطب این طرح هستند که علاوه بر حفظ سور پایانی جزء سی‌ام، موفق به حفظ سوره مبارکه نبأ و فجر نیز می‌شوند.

مبدع و مدیر اجرایی طرح «بینات» ادامه داد: از آنجایی که اساس کار آموزش، تعلیم و پرورش قرآن‌آموزان و دانش‌آموزان در این طرح مبارک، آموزش حفظ قرآن کریم با مفاهیم نقاشی، شعر و قصه‌گویی قرآنی است، به حول و قوه الهی توانسته‌ایم تاکنون نتیجه مطلوب را از این طرح بگیریم.

خواجه محمودآباد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در مورد اهمیت آموزش با مفاهیم در قالب نقاشی و داستان یکی از هنرهایی که می تواند در تربیت و آموزش سهم بسزایی داشته باشد، نقاشی کردن است. فعالیتی تقریباً غریزی که در رشد هوشی و ذهنی کودکان بسیار مؤثر است و از طریق این فعالیت قرآن‌آموزان به شناخت خود و جهان نائل می‌شوند.

وی با بیان اینکه کشیدن نقاشی منجر به پرورش تخیل نیز می‌شود، افزود: با توجه به اهداف طرح برآن شدیم تا با یک تیم مربی کارآزموده و فعال و مجرب از منتخبان دوره‌های تربیت مربی قرآن در مدارس ورود پیدا کنیم که بتوانیم با آیات وحی قرآن‌آموزان را آشنا کنیم که آینده‌سازان جامعه اسلامی ما باشند.

برگزاری 9 جلسه هماهنگی ویژه طرح بینات

مبدع و مدیر اجرایی طرح «بینات» در ادامه سخنان خود در این زمینه گفت: از ابتدای آغاز طرح تاکنون جهت هماهنگی 9 جلسه توجیهی برگزار شد و جهت ارتقا، تقویت و بازآموزی سطح علمی مربیان و بیان تکنیک روش‌های برخورد با قرآن‌آموزان اولین کارگاه آموزشی نیز در دی‌ماه سال جاری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه با بیان حدیثی خطاب به مربیان گفته شد که هرکس قرآن را تنها نگذارد، قرآن نیز او را تنها نمی‌گذارد تصریح کرد: از شرایط مربی قرآن صبور بودن، روحیه و ظاهر خوب داشتن است. باید مربی قرآن طوری عمل کند که رفتار قرآن‌آموز بعد از کلاس قرآن فرق کند و اعتمادسازی سرلوحه کار قرآنی باشد.

مبدع طرح قرآنی «بینات» از چرایی و چگونگی اجرای این طرح می‌گوید

خواجه محمودآباد در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: برگزاری کارگاه و توضیح نکات مهم آموزشی ویژه مربیان و قرآن‌آموزان موقعیتی مهم است که می‌تواند تمام افکار شخص را به رفتار و حرکت تبدیل کند و به ما اظهار توانایی و قدرت اجرایی بالاتری در کارهایمان بدهد.

وی خطاب به مربیان و کسانی که در این طرح مبارک فعالیت ویژه دارند، گفت: باید بر خود لازم بدانیم در خط سیر پنج‌گانه زندگی در طول روز (اوقات نماز) یک بار به قرآن مراجعه کنیم و حداقل آیاتی را از روی قرآن کریم تلاوت کنیم آن هم تلاوتی معناگرا که باید با تغییر بینش به زندگی و ... از خود شروع کنیم.

مبدع و مدیر اجرایی طرح «بینات» اظهار کرد: باید خدایی دیدن، خدایی شنیدن، خدایی اندیشیدن، خدایی تصمیم گرفتن و خدایی عمل کردن در قرآن‌آموزان نهادینه شود که جهت این نهادینه شدن سیره عملی قرآن در عمل قرآن‌آموزان با رویکرد نوین تربیتی و فعالیت آموزشی پرنشاط براساس آیات و روایات منتخب دستورالعملی با عنوان «توشه راه» سرلوحه آموزش مربیان قرارگرفت که با آیات منتخب و موضوعی دانش‌آموزان در این مسیر حرکت کنند.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: با توجه به اینکه اولین بازتاب را پس از مدرسه، خانواده شاهد خواهد بود، جهت تبیین مراحل کار و در نهایت خانوادگی شدن اطلاعات و برنامه این طرح قرآنی، اولین کانال ارتباطی تلگرام با عنوان شبکه اطلاع‌رسانی بینات راه‌اندازی شد تا خانواده‌ها نیز بتوانند شاهد شکوفایی فرزندانشان باشند.

مربیان و مخاطبان طرح به کمپین آسمان آبی و زمین پاک پیوستند

مبدع و مدیر اجرایی طرح «بینات» در ادامه افزود:‌ همچنین، در راستای اجرای این طرح مبارک، مربیان و مخاطبان طرح به کمپین آسمان آبی و زمین پاک پیوستند که بر این اساس آموزش مقوله خط سفید و پسماند به دانش‌آموزان و قرآن‌آموزان در برنامه کاری مربیان در مدارس گنجانده شد.

خواجه محمودآباد گفت: از آنجایی که اساس کار براساس نقاشی مفاهیم و قصه‌گویی است و این آموزش در سنین پایه مانند حکاکی بر روی سنگ است و پایدار است، تمام مربیان این طرح جهت تشویق بیش از پیش مخاطبان اقدام به برگزاری نمایشگاه نقاشی با مفاهیم سور جزء سی‌ام پرداختند.

مبدع طرح قرآنی «بینات» از چرایی و چگونگی اجرای این طرح می‌گوید

وی با بیان اینکه‌ قرآن کریم سفره الهی است که هرکس لیاقت داشته بشد، بر سر این سفره می‌نشیند و بهره می‌برد، اظهار کرد: طرح مبارک بینات در راستای طرح مبارک نور علی نور 3 براساس منویات مقام معطم رهبری در مدارس منتخب منطقه 10 شهرداری تهران در حال برگزاری است.

مبدع و مدیر اجرایی طرح «بینات» در پایان سخنان خود در این زمینه بیان کرد: این طرح در کل مناطق تهران منحصر به‌فرد است و تنها از سوی شهرداری منطقه 10 تهران و با مشارکت و مساعدت آموزش و پرورش این منطقه اجرا می‌شود که امیدوارم در آینده بتوان این طرح را در تمامی مناطق نیز اجرا کرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میرزاخانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۰۱:۴۲
0
0
باسلام واحترام
ازتلاش های صادقانه وخداپسندانه ی شما برادرگرامی بی نهایت سپاسگزاریم .اجرتان با خدا
captcha