مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری برگزار شد
کد خبر: 3488540
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری برگزار شد

گروه هنر: مراسم بزرگداشت شیخ فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری، در سالروز گرامیداشت این شاعر و عارف فقیه، 25 فروردین‌ماه در آرامگاه این عارف بزرگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خراسان رضوی، مراسم بزرگداشت شیخ فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری، در سالروز گرامیداشت این شاعر و عارف فقیه، 25 فروردین‌ماه با حضور جمع کثیری از مسئولان، ادبا، هنرمندان، علاقمندان و عطارشناسان در آرامگاه این عارف بزرگ در نیشابور برگزار شد.
این مراسم میزبان مهمانان ایرانی و خارجی، از جمله ناجی باکرجی، رئيس حوزه بارگاه مولانا در قونیه، حسین زارع‌صفت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، غلامحسین مظفری، معاون استاندار و فرماندار نیشابور، جمعی از مرم و مسئولان شهری و تورهای گردشگری از مشهد، تهران، تبریز و شیراز بود.
بنابر این گزارش، این مراسم باحضور هشت نفر از اساتید خوشنویسی نیشابور و مشهد، ادیبانی همچون معصومه معدن‌کن، استاد ادبیات و زبان فارسی تبریز و جمعی از شاعران خوش‌ذوق نیشابوری همراه بود که در ابتدای مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری حاضران گوش جان به تلاوت آیات قرآن کریم توسط ایرج یزدانی، قاری برجسته نیشابور سپردند.
سید عباس حسینی، شهردار شهرستان نیشابور در ادامه مراسم به طرح‌های کلان شهرداری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امروزه نیشابور حدود 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد، ما باید جذب سه میلیون گردشگر خارجی را در این شهر داشته باشیم.
وی با تأکید بر توجه به زییایی شهر، ادامه داد: طرح‌هایی از طرف شهرداری برای توسعه گردشگری شهر در حال اجراست که از جمله می‌توان تکمیل مبادی ورودی و خروجی شهر از سه طرف سبزوار، کاشمر  و مشهد، تکمیل بلوار آزادگان و همچنین آسفالت تمام کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهر نیشابور را نام برد.
شهردار شهرستان نیشابور به اراضی بیت عطار و خیام اشاره کرد و گفت: این 110 هکتار باید حفظ شود و زیر ساختار نروند، چرا که این اراضی گنجینه‌ای ارزشمند از تاریخ ماست و ما نتوانستیم به علت مشکلات مالی این اراضی را کاوش کنیم که اگر این اتفاق صورت گیرد این ذخایر ارزشمند، ده ها هزار لوور فرانسه را پر خواهند کرد.
وی بیان کرد: نیشابور، شهر عشق، حماسه و شهادت است. ما 1200 شهید تقدیم کردیم که این تعداد نسبت به جمعیت نیشابور، بالاترین آمار در کشور است. سرداران بزرگی همچون عبدالحسین برونسی، نورعلی شوشتری، محمدجواد مهدیان‌پور و هزاران شهید و سردار افتخارآفرین دیگر؛ همچنین اخیراً شهادت سردار شهید محسن قاجاریان که به شدت خلأ این سردار در شهر احساس می‌شود.
شهردار نیشابور با بیان اینکه شهدا رفتند و برای ما آبرو خریدند، اضافه کرد: اینک نوبت ماست که دست در دست هم دهیم و مانند سیمرغ منطق طیر در یک مسیر گام برداریم و به حفاظت، رونق و آبادی شهر بپردازیم، همچنین برای رسیدن به قله موفقیت از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.
وی در آخر به تشکر از تمام دست‌اندرکاران این مراسم پرداخت و گفت: تمام عوامل دست در دست هم دادند تا مراسمی در شأن این شاعر و عارف فقیه صورت گیرد.
حسین پورقلی، شاعر طنز پرداز نیشابور و نفر اول سری آخر قند پهلو به شعرخوانی پرداخت. در ادامه دیگر شاعران نیشابوری از جمله خدابخش صفادل، باران حجتی، مریم عمارلو و ... نیز شعرخوانی داشتند. همچنین گروه موسیقی رهاوی نیز ساز کوک و نوای دلنشین را نواختند.
یادآور می‌شود، برای اولین بار قطار گردشگری مشاهیر استان خراسان رضوی همزمان با فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی عطار از مشهد مقدس به مقصد نیشابور با بدرقه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مدیرکل شرکت راه آهن استان و جمعی از مدیران و مسئولان استان به راه افتاد.
captcha