اعضای اتحادیه‌های مؤسسات خراسان جنوبی با مدیر‌کل اوقاف این استان دیدار کردند
کد خبر: 3496452
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

اعضای اتحادیه‌های مؤسسات خراسان جنوبی با مدیر‌کل اوقاف این استان دیدار کردند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: اعضاء اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی و تشکل‌های قرآنی خراسان جنوبی روز گذشته، 19 اردیبهشت‌ماه با مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تعدادی از اعضای اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی و تشکل‌های قرآنی خراسان جنوبی روز گذشته، 19 اردیبهشت‌ماه با مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه این استان دیدار کردند.

بنابراین گزارش، محمد الهی، مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان به ارائه گزارش از آخرین وضعیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی روستایی و شهری پرداخت.

وی ضمن اشاره به توانمندی‌های تشکل‌ها و فعالان قرآنی بیان کرد: انتظار این است در سال جاری دستگاه‌های اجرایی متولی از موازی‌کاری با مؤسسات خود‌داری کرده و با برون‌سپاری برنامه‌های قرآنی موجبات تقویت مؤسسات و ارائه کیفی برنامه‌های قرآنی شدند.

الهی با اشاره به این موضوع که اتحادیه‌ها اشراف کاملی بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های مؤسسات و برنامه‌های قرآنی رسمی استان دارد خواستار دخالت تشکل‌های قرآنی در برنامه‌ریزی‌ها و بالتبع اجرای آنها شد.

بنابراین گزارش، در ادامه این جلسه، هادی مساح، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی و عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان خواستار توجه به بنیه اقتصادی مؤسسات قرآنی شد.

وی بابیان اینکه مؤسسات در خراسان جنوبی در سایه حاشیه‌سازی امنی که مدیران دستگاه‌های اجرایی در خراسان جنوبی ایجاد کرده‌اند طی سال‌های اخیر متحمل فشارهای سنگین اقتصادی شده‌اند خواستار پشتیبانی بیشتر ادارات متولی در این خصوص شد.

وی مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به‌دلیل خشکسالی‌های اخیر در این استان بیشتر ممر درآمد مردم از خرید، فروش و علی‌الخصوص اجاره مستغلات است، افزود: مؤسساتی که ملک شخصی ندارند، باید در پایان هر ماه دغدغه اجاره‌بهای سنگین دفتر مؤسسه را داشته باشند، این در حالی است که با توجه به استقبال نه چندان امید وار‌کننده مردم از برنامه‌های قرآنی این مبلغ بسیار زیاد و موجبات تعطیلی مجموعه‌های قرآنی را در آینده ای نه چندان دور خواهد داشت.

دیدار اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی خراسان جنوبی با مدیر کل اوقاف و امور خیریه این شهرستان

پرویزی از دیگر اعضاء اتحادیه نیز خواستار حذف نگاه صرفاً اقتصادی مسئولان به برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی در استان شده و افزود: متاسفانه مسئولینی که در استان پرچمدار فرهنگ قرآنی هستند هنوز به وظایف خود در این باره عمل نکرده‌اند.

در پایان این جلسه، گرایلی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های سرشاری که در مساجد و تکایا وجود دارد، افزود: باید این سرمایه‌های بلوکه شده‌ای که در سال فقط در ایام محرم فعال هستند، احیا شده و در اختیار مؤسسات قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با فعالیت‌های قرآنی باید با هم‌افزایی زمینه خدمات رسانی بیشتر و کیفی‌تر را برای مؤسسات فراهم کنند.

وی در پایان اظهار کرد: باید فرهنگ قرآن از حلقوم‌ها به متن جامعه گسترش پیدا کند.

captcha