شوراها از جمله اصول مورد تأکید در قرآن کریم است
کد خبر: 3499667
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

شوراها از جمله اصول مورد تأکید در قرآن کریم است

گروه اجتماعی: بخشدار شهرضا گفت: شوراهای اسلامی، از جمله اصول قانون اساسی است که قرآن کریم نیز بر آن تأکید دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محسن یونسی، بخشدار شهرضا  در جمع خبرنگاران این شهرستان شوراهای اسلامی را یک اصل عقلی و غیر قابل انکار بر شمرد و افزود: آموزه‌های دینی اسلام در قالب آیات و روایات بسیاری این اصل ضروری را مورد تأیید قرار داده‌اند.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر اساس مبارزه با خودکامگان و مستکبران ایجاد شده و در فصول مختلف قانون اساس تکیه بر آراء عمومی و مراجعه به عقل جمعی را در دستور کار قرار داده است.
بخشدار شهرضا بیان کرد: شوراهای اسلامی، به عنوان یک نهاد اجرایی قابل اعتماد و منطبق با معیارهای شرعی، در قانون اساس قرار داده شده و این قانون به موازات اشاره به سایر نهادهای انتخابی نظیر رئیس جمهور و اعضاء مجلس خبرگان، از شوراهای اسلامی یاد کرده است، و در اصول یکصد الی یکصد و ششم قانون اساسی این نهاد را از ارکان تصمیم‌گیری ذکر و بر ضرورت وجود آ‌ن‌ها تأکید کرده است..
بخشدار شهرضا گفت: در حال حاضر 110 هزار نفر در 38 هزار شورای اسلامی مناطق روستایی و 8 هزار نفر در 240 شورای شهر در سطح کشور مشغول خدمت رسانی بوده که از این تعداد 91 نفر در شهرستان شهرضا فعالیت می‌کنند.
captcha