ماه رمضان فرصتی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است
کد خبر: 3504257
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

ماه رمضان فرصتی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا گفت: باید از معنویت ماه رمضان برای ترویج احکام و دستورات دینی استفاده شود، یکی از زمینه‌های ایجاد شده در این ماه، بسترهای لازم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محسن گلابی، فرماندار شهرضا صبح امروز دوشنبه هفدهم خردادماه در جلسه کمیته عفاف و حجاب این شهرستان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان به دلیل غلبه روحیه معنوی بر تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی، گرایش بیشتری برای انجام مناسک مذهبی وجود دارد.
وی اضافه کرد: باید از معنویت ماه رمضان برای ترویج احکام و دستورات دینی استفاده شود، یکی از زمینه‌های ایجاد شده در این ماه، بسترهای لازم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.
فرماندار شهرضا تصریح کرد: ایمان و اعتقاد قلبی افراد در ماه رمضان باعث می‌شود تا کمتر گناه کنند و مرقب اعمال و رفتار خود باشند بدون اینکه ناظر یا مأموری بر رفتار آن‌ها در جامعه نظارت کند.
گلابی بیان کرد: ما تا زمانی که معنویت و ارزش وجودی چیزی را درک نکنیم، نمی‌توانیم به خوبی بدان عمل کنیم، در مسئله عفاف و حجاب هم باید معنویت این دستور الهی برای مردم تبیین و نهادینه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ما باید ابتدا فضای لازم  برای بیان و عمل به یک دستور را در جامعه ایجاد کینم و بعد از دیگران بخواهیم به گفته‌ها عمل کنند، در واقع باید قبل از هر چیزی انگیزه عمل را در افراد تقویت کنیم و این مسئله در مورد حجاب هم صدق می‌کند.
فرماندار شهرضا تصریح کرد: آزادی و محدودیت بیش از حد فسادآور است، اسلام حد متوسط و میزان متعادل هر عملی را مشخص کرده و باید بر اساس آن عمل شود.
گلابی بیان کرد: هویت زن مسلمان با حجاب پیوند خورده است بنابراین جامعه زنان نخستین حامیان این دستور الهی هستند.
وی گفت: ما نباید فعالیت‌های ضد فرهنگی دشمن را زیاد از حد بزرگ‌نمایی کرده و در مقابل اقدامات فرهنگی، خود را تحقیر کنیم؛ در حوزه عفاف و حجاب اقدامات مؤثری انجام شده که باید به عنوان الگویی برای اقدامات بعدی قرار گیرد.
captcha