نمایش آثار تجسمی با محوریت سوره نور در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3505436
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

نمایش آثار تجسمی با محوریت سوره نور در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه اندیشه: معاون فرهنگی ـ تبلیغی مرکز مدیرت حوزه علمیه خراسان از حضور حوزه علمیه خراسان در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد خبر داد و گفت: در این ایام، نمایشگاه تجسمی و مفهومی را با محوریت سوره مبارکه نور دایر خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی، معاون فرهنگی ـ تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد حضور حوزه علمیه خراسان در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد گفت: در نمایشگاه قرآن مشهد حوزه علمیه و مؤسسات وابسته به آن با رویکرد قرآنی ساماندهی شده و حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای حضور در نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده است، ادامه داد: از جمله این موارد، ارائه آثار و پایان نامه‌های حوزویان در موضوعات قرآنی و برپایی نمایشگاهی با محوریت یکی از سوره‌های قرآن است.
مهدوی تصریح کرد: این نمایشگاه تجسمی با همکاری مدارس علمیه بانوان انجام می‌شود به گونه‌ای که این مدارس علمیه به صورت گروهی و با مشارکت و همکاری یکدیگر، نمایشگاه تجسمی و مفهومی را با محوریت سوره مبارکه نور دائر خواهند کرد.
معاون فرهنگی ـ تبلیغی مرکز مدیرت حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه برای کودکان نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای کودکان نیز چندین طرح با نگاه قرآنی در حال تهیه و آماده سازی است.
وی اضافه کرد: ارائه مجموعه فعالیت‌های قرآنی که مبلغان در حاشیه شهرها و مساجد این مناطق داشتند در قالب ارائه عکس و تصاویر به نمایش در می‌آید و در کنار آن با حضور مبلغات توانمند حوزوی پاسخگویی به سؤالات شرعی و مشاوره قرآنی نیز انجام می‌شود تا به نیاز مراجعه کنندگان برای مشاوره نیز پاسخ داده شود.
مهدوی با بیان اینکه نگاه کلی ما به مطالب ارائه شده در این نمایشگاه از جمله نمایشگاه سوره نور در راستای شعار سال و موضوعات اقتصادی است، عنوان کرد: رویکرد کلی ما نیز همان نگاه تمدن اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و شعار سال است.
معاون فرهنگی ـ تبلیغی مرکز مدیرت حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: امسال حدود 50 غرفه به حوزه علمیه خراسان اختصاص پیدا کرده است که حدود 800 متر را شامل می‌شود و نسبت به سال قبل فضای اختصاصی که حدود 600 متر بود، افزایش یافته است.  
یادآور می‌شود، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از 26 خردادماه الی سوم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند از ساعت 18 الی 23 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برای بازدید حضور یابند.
captcha