اسلام، توسعه علم‌آموزی را بهترین فعالیت اجتماعی می‌داند
کد خبر: 3510795
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

اسلام، توسعه علم‌آموزی را بهترین فعالیت اجتماعی می‌داند

گروه اجتماعی: ريیس دانشگاه پیام نور شهرضا گفت: از منظر تعالیم اسلامی کمک به توسعه علم و آموزش، بهترین فعالیت اجتماعی است، این مسئله میزان ارزش گذاری اسلام بر مسئله آموزش و تعلیم و تعلم را نشان می‌دهد.

علی قاسم‌پور، ريیس دانشگاه پیام نور شهرضا در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان اظهار کرد: به زودی بزرگ‌ترین سایت برگزاری آزمون‌های الکترونیک دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.
وی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور با توجه به سیاست‌های خاص علمی حاکم بر آن در سطح کشور به عنوان یکی از مراکز بزرگ علمی شناخته شده است.
ريیس دانشگاه پیام نور شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: دانش و علم آموزی رسالت خطیری است که دین مبين اسلام بر عهده همه مسلمانان قرار داده و در روزگار ما دانشگاه‌ها سهم قابل توجهی در عمل به این دستور الهی دارند.
قاسم‌پور گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای علمی دانشگاه پیام‌نور تقویت بنیه علمی دانشجویان بر اساس منابع علمی مرجع و تلاش برای شناخت و پرورش استعدادهای علمی آن‌هاست.
وی در خصوص ارائه گزارش از روند فعالیت‌های دانشگاه پیام‌نور مرکز شهرضا در سال‌های گذشته گفت: معضل کاهش جمعیت دانشجو به عنوان یک مشکل کلی گریبان‌گیر تمامی واحدهای دانشگاهی بوده است اما این مرکز تلاش کرده تا به هر طریق ممکن با توسعه امکانات رفاهی و ارتقاء سطح علمی با این رویه مقابله کند.
وی اظهار کرد: از جمله خدمات ارائه شده در این مرکز، تلاش در جهت ارتقاء سطح علمی اعضاء هیئت علمی و متعاقبا تأسیس رشته‌های کارشناسی ارشد بوده است.
ريیس دانشگاه پیام نور شهرضا افزود: در حال حاضر برخی از دانشجویان در این مرکز در رشته ادبیات عرب در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند و زیرساخت‌های لازم برای تأسیس شش رشته جدید در این مقطع نیز فراهم شده است.
captcha