مشاوره قبل از ازدواج باید به یک فرهنگ تبدیل شود
کد خبر: 3514959
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

مشاوره قبل از ازدواج باید به یک فرهنگ تبدیل شود

گروه اجتماعی: امام‌جمعه شهرضا: ترویج فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج به عنوان یکی از مصادیق سبک زندگی اجتماعی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی، امام‌جمعه شهرضا شامگاه روز چهارشنبه 23 تیرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار  کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه تأکید کرده‌اند و از این نظر تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق منویات رهبری در این زمینه تلاش کنند.
وی ادامه داد: یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی مشاوره قبل از ازدواج است که تأثیر به‌سزایی در کاهش آمار طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.
امام‌جمعه شهرضا گفت: در حال حاضر در سطح شهر شهرضا مراکز مشاوره‌ی زیادی وجود دارد که امکان مناسبی را برای استفاده از مشاوره‌های تخصصی فراهم کرده‌اند، اما لازم است مردم نیز با آگاهی نسبت به اهمیت مسئله مشاوره به ویژه در مورد ازدواج، به این مراکز مراجعه کنند.
حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه افزود: رسانه‌های گروهی در زمینه ترویج فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج نقش به‌سزایی بر عهده دارند، باید مردم از مزایای مشاوره قبل از ازدواج اطلاع یافته و شیوه دست یابی به این مشاوره‌ها را نیز بدانند.
وی عنوان کرد: مشاوره‌های قبل از ازدواج باید در مراکز دارای مجوز و از طرف کارشناسان مجرب و تآیید شده و تعهد ارائه شود، زیرا در برخی موارد ارائه مشاوره از طرف افراد غیر کارشناس باعث افزایش تنش‌های اجتماعی می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرضا تأکید کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک عامل دفعی در یک زمان واقع شد و لازم است سایر جنبه‌های آن نظیر ترویج سبک زندگی اسلامی به مرور زمان در جامعه اجرا شود.
captcha