600 مسجد سراسر مراکش سبز می‌شوند
کد خبر: 3527961
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

600 مسجد سراسر مراکش سبز می‌شوند

گروه بین‌الملل: 600 مسجد تا ماه مارس 2019 در راستای طرح ملی مراکش برای ایجاد آگاهی و استفاده از انرژی پاک، در این کشور «مسجد سبز» می‌شوند.

600 مسجد سراسر مراکش سبز می‌شوند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین، در راستای طرح دولت مراکش برای افزایش آگاهی نسبت به انرژی پاک، مساجد سراسر این کشور به سیستم انرژی خورشیدی مجهز خواهند شد.

اگر همه‌چیز مطابق برنامه پیش برود، تا آخر امسال صد مسجد به نورافکن‌های کم‌مصرف ال‌ای‌دی، آب‌ گرم‌کن‌های حرارتی خورشیدی و سامانه‌های تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی (Photovoltaic system) مجهز خواهند شد.

جان ـ کریستوف کانتزه، رئیس اجرای این طرح می‌گوید: ما می‌خواهیم در مورد استفاده از انرژی پاک ایجاد آگاهی کنیم و مساجد مراکز مهمی در زندگی اجتماعی مردم مراکش هستند. مساجد محلی هستند که مردم در آن دیدگاه‌های خود را در مورد همه مسائل با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

مراکش اکنون در زمینه محیط زیست و آب و هوا به یک کشور پیشرو در منطقه شمال آفریقا تبدیل شده و پروژه‌های عظیمی از جمله احداث نیروگاه بادی گرفته تا احداث کارخانه عظیم انرژی خورشیدی در صحرای آفریقا را در کارنامه دارد.

در ماه نوامبر نیز مراکش میزبان کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی خواهد بود.

کانتزه گفت: بسیار مهم است که کشورهای اسلامی به آداب و سنن خود باز گردند و ضمن یادآوری اهمیت کره زمین، شروع به حفاظت از آن و نجات نوع بشر کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که مساجد سبز، مراکش را به سمت استفاده هرچه بیشتر از انرژی پاک و حفظ محیط زیست پیش ببرند.

captcha