بصیرت عاشورایی، ضامن حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی است
کد خبر: 3534624
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
امام جمعه شهرضا:

بصیرت عاشورایی، ضامن حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه شهرضا گفت: باید تلاش کنیم تا بصیرت عاشورایی را در جامعه افزایش دهیم، زیرا بصیرت عاشورایی مهم‌ترین نیاز جامعه و ضامن حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی امام‌جمعه شهرضا، عصر روز شنبه، دهم مهرماه در همایش امنیت و سلامت ویژه هیئت‌های مذهبی شهرضا که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: علما و مراجع مرزبانان عقیدتی جامعه هستند، بنابراین لازم است در همه هیئات مذهبی روحانیان آگاه به تاریخ عاشورا و مسائل روز جامعه حضور داشته باشند تا آگاهی و بینش لازم را به مردم انتقال دهند.
امام جمعه شهرضا گفت: باید تلاش کنیم تا بصیرت عاشورایی را در جامعه افزایش دهیم، زیرا بصیرت عاشورایی مهم‌ترین نیاز جامعه و ضامن حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی است.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا بصیرت عاشورایی را در جامعه افزایش دهیم، زیرا بصیرت عاشورایی مهم‌ترین نیاز جامعه و ضامن حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی است.
امام‌جمعه شهرضا گفت: مراسم عزاداری امام حسین(ع) دولتی نیست، اما لازم است تمام امکانات دولتی در اختیار هیئات مذهبی قرار گیرد و مسئولان این هیئت‌ها نیز با مسئولان ادارات همکاری لازم را داشته باشند تا عزاداری ایام محرم با نظم و قاعده برگزار شود.
حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: پس از پایان ماه محرم باید در مراسمی از پیرغلامان حسنی در شهرستان تجلیل شود زیرا این افراد با خدماتی که به عزاداری امام حسین(ع) انجام داده‌اند، حق بزرگی بر عهده همه ما دارند.
وی گفت: در مراسم عزاداری امام حسین(ع) اصلاح طلبی و اصولگرایی جایی ندارد و همه افراد باید برای رضای خداوند در این مراسم شرکت کنند.
امام جمعه شهرضا در ادامه بیان کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی تلاش کنند تا بهترین مواد والیه را برای طبخ نذورات انتخاب کنند،  زیرا این اقدام نشانه احترام به عزاداران حسینی است.
حجت‌الاسلام یعقوبی ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی و موازین شرعی در طبخ و توزیع غذا یک ضرورت است، بنابراین مسئولان هیئت‌های مذهبی باید در این زمینه نظارت مستمر را داشته باشند.
captcha