«بیداری حسینی»؛ رسالت امروز ایران در جهان اسلام
کد خبر: 3542997
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
در همایش نهضت بیداری عنوان شد:

«بیداری حسینی»؛ رسالت امروز ایران در جهان اسلام

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد، ضمن بیان اینکه باید پای پرچم امام حسین(ع) ایستادگی کنیم، افزود: امروز با قدرت عظیمی که در منطقه داریم، باید رسالت بیدارسازی خود را در جهان اسلام انجام داده و با این «بیداری حسینی»٬ دنیا را تکان بدهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در  همایش «نهضت بیداری، خطبه‌های علوی» که ظهر امروز 12 آبان‌ماه در مجموعه ورزشی آرامش، واقع در حاشیه شهر برگزار شد، در راستای تبیین قیام امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کاخ استکباری یزید، با طرح  این سوال که چرا لحظات وارد شدن اهل بیت(ع) به شام را «نهضت حسینی» می‌گویند، گفت: جواب این است که معاویه در شهر شام 40 سال علیه اهل بیت(ع) تبلیغ کرد، اما روزی که اهل بیت امام حسین(ع) که 10 روز بیشتر در شام نبودند، می‌خواستند بروند، به دلیل بیدارگری که انجام داده بودند، مردم شام را سیاهپوش کردند و در حالی که برای آن‌ها عزاداری می‌کردند با شکوه خاصی آن‌ها را بدرقه کردند.
آیت‌الله علم‌الهدی در همین راستا افزود: نتیجه  40 سال حکومت معاویه بر مردم شام و تبلیغ علیه اهل بیت(ع) این شده بود که بغض حضرت علی(ع) را به دل گرفته بودند و حتی او را در نماز لعن می‌کردند.
وی، با توصیف لحظات ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام ابراز کرد: افراد یزید بعد از 40 سال تبلیغ و جنگ روانی علیه اهل بیت(ع)، این زن و بچه‌های اسیر را به عنوان غلبه بر حضرت علی(ع) وارد شام کردند تا به مردم بگویند این خانواده علی(ع) که 40 سال او را لعن می‌کردید، ببینید ما چطور بر آن‌ها مسلط شده‌ایم.
امام جمعه مشهد، وضعیت فعلی کشور را در مقابل کفر به مراتب خیلی بهتر از زمان اهل بیت امام حسین(ع) در شام دانست و افزود: ما با وجود امکانات و قدرت عظیمی که در منطقه داریم باید همان کاری را بکنیم که اهل بیت امام حسین(ع) در شام کردند و بیداری حسینی را در جهان اسلام ایجاد کنیم.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به بیدارسازی اهل بیت امام حسین(ع) در شهر شام، گفت: بچه‌های امام حسین به ما ثابت کردند که در بدترین وضعیت هم باید پای پرچم امام حسین(ع) ایستادگی کنیم و معارف و اندیشه‌های سیاسی اهل‌بیت(ع) را با محوریت امام حسین(ع) در کشورمان انجام داده و نهایتا دنیا را با بیداری حسینی تکان بدهیم.
وی در پایان سخنانش در جمع مردم، ضمن بیان اینکه پیروی از رسالتی که اهل بیت امام حسین(ع) انجام دادند امروز بر عهده ما است، تصریح کرد: ما باید امروز دنیای اسلام را بیدار کنیم و کسانی که چشمشان به دروازه غرب است و در خط ساخت و ساز با آمریکا هستند را از عرصه‌های قدرت کنار بزنیم.
captcha