رابطه با آمریکا مشکلات را حل نمی‌کند
کد خبر: 3543286
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

رابطه با آمریکا مشکلات را حل نمی‌کند

گروه سیاست و اقتصاد: امام‌جمعه شهرضا با اشاره به ایراد برخی سخنان مبنی بر لزوم برقراری رابطه با آمریکا، تصریح کرد: برقراری رابطه با آمریکا مشکلات ما را حل نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی، امام‌جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان شهرضا، امروز جمعه 14 آبان‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا، اظهارکرد: پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران، اسناد و مدارکی که از این محل گردآوری شد، در قالب 70 جلد کتاب به رشته تحریر درآمد که باید این منابع در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار گیرد تا این افراد نیز به علت مخالفت مردم ایران با سیسات‌های آمریکا و ایجاد و ترویج روحیه ضد آمریکایی در کشور، آگاه شوند.
نماینده ولی فقیه در شهرضا با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان به مناسبت فرا رسیدن روز 13 آبان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار بر ضرورت بصیرت افزایی در بین دانش آموزان و دانشجویان درباره آمریکا و جنایات این کشور علیه ملت ایران تأکید فرمودند.
یعقوبی ادامه داد: در مناظرات انتخاباتی آمریکا همه مردم جهان متوجه شدند که این کشور عامل اصلی ایجاد و تقویت گروهک‌های ترویستی نظیر داعش و کشتار مردم بی‌گناه در کشورهای منطقه است.
وی گفت: شعار مرگ بر آمریکای مردم ایران دارای پشتوانه عقلی و منطقی است، این شعار به معنای نفی ظلم و ستم آمریکایی و لعن و نفرین بر جهالت و کشتار مردم بی‌گناه در سراسر عالم است.
وی با اشاره به ایراد برخی سخنان مبنی بر لزوم برقراری رابطه با آمریکا، تصریح کرد: برقراری رابطه با آمریکا به معنی واگذاری تمامی منابع و ذخایر کشور و اختیار اداره امور مملکت به این کشور است، آمریکا اکنون در کشورهایی همانند عراق و سوریه هم حضور دارد اما ثمره این حضور چیزی جز کشتار مردم و آوارگی آنها نیست بنابراین برقراری رابطه با آمریکا مشکلات ما را حل نمی‌کند.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس این شورا در کشور، اظهار کرد: طلاق، بدترین آسیب اجتماعی است که ثمرات منفی ناشی از آن تمام جامعه را تحت تأثیر قرار داده است بنابراین معضل طلاق به عنوان موضوع مورد بحث در این شورا در شهرستان مطرح شده تا راهکارهای قابل اجرا برای مقابله با آن از طرف کارشناسان طرح و جهت اجرا، ابلاغ شود.
یعقوبی همچنین با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و اعزام کاروان‌های زیارتی از ایران و دیگر کشورهای اسلامی به عتبات عالیات، گفت: دشمن به دنبال ایجاد اختلال در این اجتماع بزرگ است، بنابراین دشمن شناسی و بپصیرت افزایی یکی از مهم‌ترین نیازهای زائران اربعین حسینی است.
وی بیان کرد: مراسم اربعین حسینی که نشان دهنده گرایش گسترده مردم جهان به اسلام و قیام اباعبدالله است، همه ساله با شکوه و عظمت بیشتری برگزار می‌شود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره با انتخاب میشل عون به عنوان رییس جمهر کشور لبنان، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری لبنان باعث شکست دشمن، تقویت اتحاد نیروهای جبهه مقاومت در منطقه و آغاز حرکت جدیدی علیه اسراییل شد.
captcha