تجزیه عراق؛ گام بعدی حامیان داعش پس از عملیات آزادسازی موصل
کد خبر: 3546834
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
قدیری ابیانه عنوان کرد:

تجزیه عراق؛ گام بعدی حامیان داعش پس از عملیات آزادسازی موصل

گروه سیاسی: یک کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: شکست داعش در عراق و سوریه به معنای شکست آمریکا، اسرائیل و حامیان آنان است اما غربی‌ها دشمنی خود را به همین‌جا ختم نخواهند کرد و سعی خواهند کرد عراق را تجزیه کنند.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این پرسش که عملیات آزادسازی موصل از لحاظ استراتژیک چه اهمیتی دارد؟ اظهار کرد: با موفقیت این عملیات، پایگاه داعش در عراق از بین می‌رود و مقدمه‌ای می‌شود که داعش در تمام عراق شکست خورده و از این کشور بیرون برود.
وی ادامه داد: همین الان هم می‌توان اعلام کرد داعش شکست خورده و شکست داعش در عراق و سوریه به معنای شکست آمریکا، اسرائیل و حامیان آنان است اما غربی‌ها دشمنی خود را به همین‌جا ختم نخواهند کرد و سعی خواهند کرد عراق را تجزیه کنند.
قدیری ابیانه افزود: البته اکنون بسیج مردمی عراق با قدرت وارد صحنه شده و در حال کسب تجربه است و همین قدرت باعث خواهد شد که انشاء‌الله تمامیت ارضی عراق را حفظ کنند.


سفیر سابق ایران در مکزیک در پاسخ به این پرسش که بعد از عملیات آزادسازی موصل، در سوریه قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ عنوان کرد: در سوریه هم در شهر حلب، تحت محاصره قرار گرفته‌اند و آزادی حلب، ضربه بزرگی به گروهای تروریستی وارد می‌کند و انشاءالله با آزادی این شهر، بقیه شهرها هم آزاد خواهند شد.
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آزادی حلب توسط ارتش سوریه، هم یک پیروزی بزرگ برای سوریه و همه کسانی است که متعهد به حمایت از خط مقدم جبهه در مقابله با رژیم صهیونیستی هستتند.
قدیری ابیانه ادامه داد: البته اکنون حامیان داعش در حال انتقال تروریست‌ها به یمن هستند که در آنجا بتوانند از آنها علیه انصار‌الله استفاده کنند اما انشاءالله در تمام جبهه‌ها، شکست نصیب آنان خواهد شد.
وی در پایان گفت: آمریکا، انگلیس و اسرائیل، مستقیما داعش را ایجاد کردند و هدف آنها ضربه زدن به دنیای اسلام و استفاده ابزاری از برخی افراد در راستای پیشبرد اهدافشان است، شکی نیست در مقابله با چین و روسیه هم در برخی جاها، سعی در استفاده از این نیروها را دارند اما داعش به عنوان یک سازمان از میان خواهد رفت ولی از بین رفتن آن به عنوان یک تفکر طول خواهد کشید.
captcha