پرهیز از نگاه قومی و قرار نگرفتن در جناح‌های سیاسی؛ مهم‌ترین ویژگی دادستان
کد خبر: 3549048
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

پرهیز از نگاه قومی و قرار نگرفتن در جناح‌های سیاسی؛ مهم‌ترین ویژگی دادستان

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: پرهیز از نگاه قومی و مذهبی، ولایت‌مداری و قرار نگرفتن در جناح‌های سیاسی مهم‌ترین ویژگی یک دادستان است که بحمدالله عملکرد دستگاه قضائی تاکنون به همین صورت بوده و این جای قدردانی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان صبح امروز، 6 آذرماه در مراسم تودیع و معارفه دادستان‌های عمومی و انقلاب زاهدان، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دستگاه قضایی همواره اجرای عدالت را سرلوحه کار خود قرار داده و بحمدالله هیچ گاه آلوده به بازی سیاسی نشده است.
امام جمعه شهرستان زاهدان با بیان اینکه اجرای عدالت موجب آرامش جامعه می‌شود، اظهار کرد: نگاه دستگاه قضائی، نگاهی فرا قومی، فرا مذهبی و فرا جناحی است و به هیچ چیز جز تحقق عدالت فکر نمی‌کند.
وی افزود: پرهیز از نگاه قومی و مذهبی، ولایت مداری و قرار نگرفتن در جناح‌های سیاسی مهمترین ویژگی یک دادستان است که بحمدالله عملکرد دستگاه قضائی تاکنون به همین صورت بوده و این جای قدردانی دارد.
آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: قوه قضاییه باید به گونه‌ای عمل کند که از یک سو مردم با مشاهده عدالت احساس آرامش کنند و از سوی دیگر آثار مبارزه با مفاسد اقتصادی برای آنان ملموس باشد.
وی ادامه داد: بقای نظام الهی مرهون سه اصل احیای حقوق عامه، گسترش عدل و امنیت اجتماعی و رعایت آزادی مشروع است که دستگاه قضایی باید محافظ این سه اصل باشد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در پایان با قدردانی از زحمات محمد مرزیه، دادستان سابق زاهدان، افزود: ایشان شخصی ولایت‌مدار و از اعضای خانواده شهداست که همواره با نهایت تلاش و مردم‌داری در راستای اجرای قانون در استان تلاش کرده و خدمات ارزنده ایشان در طول خدمت 10 ساله جای تقدیر ویژه دارد.
captcha