چاپ گزیده آثار 3 شاعر آئینی در قالب مجموعه 120 اثر ادبی
کد خبر: 3553839
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

چاپ گزیده آثار 3 شاعر آئینی در قالب مجموعه 120 اثر ادبی

گروه ادب: بر اساس طرحی که در سازمان تبلیغات اسلامی به تصویب رسیده است،‌ انتشارات سوره مهر چاپ پنج اثر از مجموعه 120 اثر ادبی متون کهن را که سه جلد از آنها مربوط به سه شاعر آئینی است در دست انجام دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تاکنون گزیده آثار مولانا،‌ عطار نیشابوری،‌ خمسه نظامی و دیوان سعدی به کوشش انتشارات سوره مهر منتشر شده است. آثار این شاعران علاوه بر اینکه رویکرد عاشقانه و اجتماعی دارد، رویکرد دینی نیز دارد و بلکه می‌توان گفت رویکرد دینی اشعار شعرایی چون سعدی، مولانا و عطار، وجه غالب آثار آنان را شامل می‌شود.

این آثار که به پیشنهاد و قلم اسدالله بقایی به زیور طبع آراسته شده است،‌ قرار است در قالب 120 اثر مشتمل بر متون کهن ادب فارسی به چاپ برسد. این اقدام از 10 سال پیش آغاز شده و طرح آن در سازمان تبلیغات اسلامی به تصویب رسیده و انتشار آنها به‌ حوزه هنری و انتشارات سوره مهر واگذار شده است.

قرار بر این بود که نگارش هر اثر از متون کهن ادبی به یکی از محققان و اساتید حوزه ادبیات ارجاع داده شود که به علت وجود مشکلاتی در این باره، بقایی تاکنون به نگارش و تدوین این گزیده‌ها همت گماشته است.

گزیده آثار ناصرخسرو نیز در مراحل فنی چاپ به سر می‌برد و قرار است تا پایان آذرماه جاری منتشر شود. این آثار تاکنون با هارمونی خاص و واحد از نظر قطع و طرح تهیه و آماده شده است.

captcha