رسانه‌ها در رابطه‌با موارد پیشگیری از جرم اطلاع‌رسانی کنند
کد خبر: 3572435
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
رازانی:

رسانه‌ها در رابطه‌با موارد پیشگیری از جرم اطلاع‌رسانی کنند

گروه اجتماعی: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد با اشاره به این‌که اصحاب رسانه باید پیگیر کارهای مسئولان و مطالبه‌گر باشند، اظهارکرد: رسانه‌ها در خصوص موارد پیشگیری از جرم به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سعید رازانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه که چهارشنبه، ۲۰ بهمن برگزار شد، گفت: مسائل مربوط به جلوگیری از  تصرف اراضی دولتی و ملی به جدیت صورت می‌گیرد.
وی افزود:  در لرستان پرونده‌های بزرگ  مهم وجود ندارد زیرا اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود این در حالی‌است که در مرکز استان لرستان تا جایی‌که امکان دارد اراضی موجود در کوهپایه‌ها تبدیل به فضای سبز شده است.
 رازانی تصریح کرد: در شهرستان‌های استان به دادستان‌ها تأکید شده است که اگر کسی بخواهد به اراضی ملی و دولتی تجاوز کند به‌طور قاطع با او برخورد می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد با اشاره به این‌که داستانی خرم‌آباد مسائل مؤسسات اعتباری و بانک‌های خصوصی را به‌طور جدی کنترل و بررسی می‌کند، اضافه کرد: در بانک‌های دولتی پرونده اختلاس نداشته‌ایم و در مؤسسات خصوصی نیز تخلفات مالی سنگین وجود ندارد.
 وی با اشاره به این‌که احیای ظرفیت‌های راکد در راستای اقتصاد مقاومتی یکی‌از کارهایی است که توسط دادستان خرم‌آباد انجام می‌شود، ادامه داد: در خصوص احیای ظرفیت‌های تعطیل شده طرح‌های اقتصاد مقاومتی هر جا که موانع قانونی و حقوقی بود این موانع برداشته شده است این در حالی‌است که یکی‌از ظرفیت‌های مهمی که توسط دادستانی پیگیری شود شرکت پارسیلون بود.
رازانی افزود: در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنیم که برای اعطای تحصیلات تضامین و وثیقه‌های قانونی دریافت شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد اظهارکرد: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در پیشگیری از جرم نقش‌آفرین باشند این در حالی‌است که دادستانی به گزارشات مردمی بها می‌دهد کمااینکه اقدامات دولت در مناطق حاشیه‌ای شهر خرم‌آباد باعث ایجاد امید در دل مردم شده است.
 وی با اشاره به این‌که در استان لرستان جرایم مهمه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سرقت‌های خرد،  نگهداری مواد مخدر و جرایم غیر عمدی، عمده جرایم در لرستان است این در حالی‌است که برخی علل اجتماعی مانند بیکاری می‌تواند تمام جرایم را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
رازانی در خصوص مناطق آلوده و حاشیه‌نشین، گفت: نخست باید این مناطق ساماندهی شوند و با افرادی‌که در این مناطق جرمی شوند برخورد شود.
دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد با اشاره به این‌که اصحاب رسانه باید پیگیر کارهای مسئولان و مطالبه‌گر باشند، تصریح کرد: رسانه‌ها در خصوص مواردی پیشگیری از جرم به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
captcha