مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مولانا بروجردی برگزار می‌شود
کد خبر: 3584536
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
27 اسفند؛

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مولانا بروجردی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مراسم نخستین سالگرد عروج ملکوتی آیت‌الله غلامرضا مولانا بروجردی 27 اسفندماه جاری در بروجرد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان ٢٧ اسفندماه یادآور فقدان یکی‌ از مفاخر بروجرد، عالمِ عامل، عارف پارسا، معلم برجسته اخلاق و فقیه عالیقدر ربانی حضرت آیت‌الله العظمی حاج غلامرضا مولانا(ره) است.
مراسم نخستین سالگرد عروج ملکوتی حضرت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا مولانا بروجردی ، روز جمعه، ٢٧ اسفند ماه ساعت ٩ تا ١١ صبح  در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) واقع در خیابان تختی، چهار راه نخی بروجرد برگزار می‌شود.
در این مراسم از فیلم مستند «شرح مولانا» ساخته کاوه حدادی، هنرمند جوان و فعال بروجردی و مسئول انجمن سینمای جوان دفتر بروجرد و همچنین  کتاب «گوهر معرفت» رونمایی خواهد شد.
بادآور می‌شود. آیت‌الله غلامرضا مولانا بروجردی یکی از عالمان فرزانه و بزرگ بروجردی است که در طول عمر با برکت خود خدمات زیادی را در راه اسلام و خدمت به مسلمین و ارتقای دین انجام دادند.
آیت‌الله مولانا بروجردی عالمی فرهیخته و یکی از مشاهیر و مفاخر بودند که بعد از سال‌ها خدمت صادقانه به اسلام در لحظات نزدیک شدن به اذان صبح جمعه، 28 اسفند به دیدار معبود خود شتافت.
آیت‌الله غلامرضا مولانا بروجردی عمری با اخلاص، تواضع، فروتنی زندگی کردند و در طول عمر بابرکت خود شاگردان زیادی را تربیت نمودند.
آیت‌الله غلامرضا مولانا بروجردی در سال ۱۳۰۶ شمسی در بروجرد متولد شد و پس از فراگیری دورس خواندن و نوشتن، دروس مقدماتی را در بروجرد فرا گرفت و از علم و دانش بزرگان زیادی  استفاده کرد و حدود 18 سال از دانش آیت‌الله نجفی بروجردی بهره لازم را بردند.
در کنار فرا گیری علوم دینی و در تدریس و تالیف موفقیت‌های زیادی را از آن خود کرد که حالا این آثار گنجینه‌های ارزشمندی برای محققان می‌باشد.
استاد آیت‌الله مولانا بروجردی در سال 42 در مدرسه آیت‌الله کمالوند سخنرانی داشتند که 10 روز پس از این سخنرانی به جرم حمایت از امام(ره) دستگیر شدند.
آیت‌الله مولانا بروجردی در سال 84 موفق به دریافت برترین مبلّغ استان لرستان از حوزه علمیه قم شد.آثار به‌جا مانده از استاد مولانا بسیار زیاد هستند و هر کدام‌شان منبعی غنی برای دریافت اطلاعات و تحقیق‌های مورد نیاز می‌باشد.
آیت‌الله مولانا تالیف بیش‌از 50 اثر را در طول زندگی خود داشته‌اند که الخاتم لوصی الخاتم، درس‌هایی از توحید، تاریخ بروجرد، ترجمه چهل حدیث امام جواد(ع)، تحقیق کتاب حاشیه کفایه الاصول و کتاب صراط مستقیم از مهمترین آثار وی می‌باشد.
آیت‌الله مولانا بروجردی نه تنها در بروجرد بلکه در کشور و در حوزه‌های مختلف دینی دارای شهرت زیادی است. زندگی‌نامه و شخصیت آیت‌الله مولانا الگویی بی‌نظیر است که می‌تواند برای هر یک از ما چراغی روشن باشد.
15 اسفندماه سال 93 مراسم تکریم آیت‌الله غلامرضا مولانا بروجردی با حضور مهمانان کشوری، استانی و شهرستانی در مسجد ولی‌عصر(عج) بروجرد برگزار شد.آیت‌الله مولانا بروجردی صبح جمعه، 28 اسفندماه سال 94 در بروجرد به دیار حق شتافت.
captcha