برگزاری همایش «محیط زیست، نجوم و شهروند اجتماعی» در یاسوج
کد خبر: 3614785
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

برگزاری همایش «محیط زیست، نجوم و شهروند اجتماعی» در یاسوج

گروه اجتماعی: به‌همت آموزش و پرورش، نخستین همایش محیط زیست، نجوم و شهروند اجتماعی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 11 تیرماه در نخستین همایش محیط زیست، نجوم و شهروند اجتماعی با شرکت 200 نفر در یاسوج به مدت دو روز، گفت: این همایش با محتوای توسعه فرهنگ زیست محیطی از بستر آموزش و پرورش و آشنایی دانش‌آموزان با علم نجوم به‌صورت ملی و حفظ حقوق دیگران در روابط اجتماعی برگزار شد.
وی افزود: رابطه انسان با خدای خود و دیگران رابطه با طبیعت و توجه به اصول عدالت نظریه به تفاوت‌های فرهنگی از موارد مهمی است که باید در تبیین و فرهنگ‌سازی به آن توجه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برگزاری این همایش فرصتی برای استفاده از ظرفیت ویژه آموزش و پرورش به ویژه جمعیت 150 هزار دانش‌آموز برای توسعه فرهنگ محیط زیست و ویژگی‌های شهروندمداری مطلوب است.
زارع‌پور بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در تپه نورالشهدا و رصد ستارگان، بازدید از غار ده‌شیخ پاتاوه و ارائه مقالات علمی از محتوای این همایش است.
همچنین، اسدالله هاشمی، مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز ابراز کرد: دانش‌آموزان بهترین سفیران برای انتقال فرهنگ مطلوب زیست محیطی به جامعه هستند.
وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از 25 درصد گیاهان دارویی کشور از ظرفیت ویژه‌ای برای قرار گرفتن در مسیر توسعه پایدار در این بخش برخوردار است.
همچنین، محمدعلی جاوید، شهردار یاسوج نیز یادآور شد: فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در حیطه شهروندمداری باید از دوره ابتدایی آغاز شود.
وی عنوان کرد: یاسوج دارای بیشترین سرانه زباله است و باید آگاهی‌بخشی بیشتری صورت گیرد.
captcha