طرح مسائل علمی با استناد به روایات نادرست به اعتقادات مردم آسیب می‌زند
کد خبر: 3616439
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
مدیر خانه نجوم قم:

طرح مسائل علمی با استناد به روایات نادرست به اعتقادات مردم آسیب می‌زند

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیر خانه نجوم قرآن با اشاره به اهمیت طرح مسائل علمی مرتبط با قرآن کریم و علم روز بر لزوم اندیشمندانه بیان کردن این مسائل برای مقابله با ورود و ارائه بحث از سوی افراد ناپخته در این بخش تأکید کرد.

مهدی ییوندزنی، مدیر خانه نجوم قرآن در گفت گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم اظهار کرد: چندی بود که کانال‌هایی با عنوان زمین تخت در فضای مجازی راه اندازی شده و در پی اشاعه نظریه مسطح بودن زمین است.
وی افزود: البته تا اینجا مشکلی نیست چرا که بخش زیادی از جامعه ما آنقدر تحصیلات دارند که بتوانند درستی یا نادرستی گزاره‌ای را دریابند و دچار انحراف نشوند و برای آن بخش دیگر اجتماع هم متولیانی هست که در این زمینه دخالت کنند.
مدیر موسسه نجوم قرآنی بیان کرد: آنچه موجب نگرانی است شعارهایی با عنوان مهدوی و دیگر شعارهای مذهبی است که سبب می‌شود ذهن قشر تحصیل کرده را به جامعه مذهبی و دین مضطرب و پریشان‌تر سازد.
وی گفت: این امر با نشر روایات و متون فقهی گذشتگان رنگ و بویی جدی تر به خود گرفته است؛ روایاتی که صحت و سقم سندی و دلالت آن نیازمند تحقیق و تفحص و اظهار نظر خبرگان روایی و حدیثی است نه هر شخصی که هیچ تخصصی در این زمینه ندارد.
وی تصریح کرد: متون فقهی ما نیز توسط فقیهان بزرگواری نوشته شده که هر کدام در عصر و دانش زمان خود سرآمد بودند نه در همه زمان ها که اگر در همه زمان ها سرآمد بودند نیازی به حضور فقهای امروز نبود.
این فعال قرآنی علم نجوم بیان کرد: پیشینیان ما اگر علمی فرازمانی داشتند مسائل روز را پیشاپیش بیان می‏‎کردند؛ پس باید در این زمینه دقت داشت تا مسایلی طرح نشود که موجب ایجاد مشکلات عدیده فکری و ذهنی شود.
captcha