مدیریت جهادی؛ راهکار مبارزه با مواد مخدر
کد خبر: 3616663
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
رازانی تأکید کرد:

مدیریت جهادی؛ راهکار مبارزه با مواد مخدر

گروه اجتماعی: دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد با اشاره به این‌که مبارزه با مواد مخدر با نامه‌نگاری و جلسات درمان نمی‌شود و راهکار مبارزه با مواد مخدر، مدیریت جهادی است، گفت: انجام کارهای فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی بُعد نرم‌افزاری مبارزه با مواد مخدر و گسترش آن در سطح جامعه و به‌ویژه بین جوانان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سعید رازانی، دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد، در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که عصر شنبه، ۱۷ تیرماه در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد، گفت: بحث مواد مخدر از چنان اهمیتی برخوردار است که یک روز را در کل جهان با عنوان مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که تمام دنیا درگیر موادمخدر هستند، ادامه داد: از بدو انقلاب اسلامی ایران تاکنون طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در راستای مقابله با موادمخدر انجام شده است.
رازانی با اشاره به این‌که راه‌های مقابله با مواد مخدر متفاوت است، افزود: مرحله تولید تا توزیع و مصرف مواد مخدر یک فرآیند طولانی مدت به‌وجود می‌آید.
دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد با اشاره به این‌که مقابله با سوداگران مرگ، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر بحث سخت‌افزاری مبارزه با مواد مخدر است، عنوان کرد: در مقابله با مواد مخدر دستگاه قضا از صفر تا صد درگیر این جریان است.
وی اضافه کرد: در بخش مصرف مواد مخدر با راه‌اندازی مراکز بهزیستی و مراکز درمان علوم پزشکی خدمات ارزشمندی انجام شده است. رازانی با اشاره به این‌که پدیده‌های اجتماعی به هم مرتبط هستند، افزود: عمده جرائم ما وابسته به موادمخدر هستند این در حالی‌است که باید در مقابله با مواد مخدر پیشگیری به تمام معنا صورت گیرد.
 دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد با اشاره به این‌که در راه پیشگیری از مواد مخدر باید ساختارهای عمرانی و فرهنگی را تقویت کنیم، عنوان کرد: فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین و آلوده به مواد مخدر باعث کاهش جرائم و اعتیاد جوانان به مواد مخدر می‌شود.
وی با اشاره به این‌که مبارزه با مواد مخدر با نامه‌نگاری و جلسات درمان نمی‌شود، عنوان کرد: راهکار مبارزه با مواد مخدر، مدیریت جهادی است.
رازانی تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی،  اجتماعی، دینی و مذهبی بُعد نرم‌افزاری مبارزه با مواد مخدر و گسترش آن در سطح جامعه و به‌ویژه در بین جوانان است.
captcha