کتاب «نامه‌رسان» در ایلام رونمایی می‌شود
کد خبر: 3642507
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
فردا؛

کتاب «نامه‌رسان» در ایلام رونمایی می‌شود

گروه فرهنگی: مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان ایلام از رونمایی از کتاب نامه‌رسان با حضور مولف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری ایلام، حسین شکربیگی، مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان ایلام، اظهار کرد: این کتاب با حضور ساسان ناطق نویسنده‌ی کتاب و «مرتضی سرهنگی» مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور ، «قره‌داغی» مسئول انتشارت سوره مهر و «قاسمی‌پور» مسئول امور استان‌های  ادبیات پایداری حوزه هنری رونمایی و نقد خواهد شد .
وی زمان برگزاری این برنامه را یکشنبه 26 شهریور و با همکاری بنیاد حفظ آثار استان و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان اعلام و ابراز امیدواری کرد چنین برنامه‌هایی بتواند به همه‌ی نویسندگان و فعالان این عرصه کمک کند تا زوایای غنی ادبیات پایداری را بیشتر درک کنند و به آن بپردازند .
مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری ایلام، تصریح کرد: كتاب «نامه رسان» خاطرات یك آزاده ایلامی به نام محمود منصوری است كه در عملیات والفجر 10 در اسفند ماه ۶۶ به اسارت عراقی‌ها درآمد و به زندان الرشید منتقل شد و این کتاب مشتمل بر خاطرات كودكی، نوجوانی، آغاز انقلاب و فعالیت‌های وی قبل از شروع جنگ، ازدواجش و همه مراحل زندگی تا زمان آزادی اش است .
شکربیگی گفت: ساسان ناطق نویسنده ای است که بدون تجربه جنگ وفضای مربوط به آن تقریبا تمام آثارش مربوط به جنگ است و تاکنون آثار متعددی از جمله « اروند ما را با خود می برد»، « سربازان چکمه پوش» ،« کشاورز وسفره جادویی» ، « روزه عقیل» ، « خلیل در آتش» و « وقتی جنگ تمام شود» چاپ و منتشر شده است.
وی تاکید کرد: این برنامه با ساعت 17 عصر در سالن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
رتبه اول جشنواره سراسری شبهای شهریور(سال 81) ، رتبه اول جایزه ادبی اصفهان (سال 82) ، رتبه اول کنگره سراسری شعر و قصه جوان کشور (سال 82) ، رتبه اول جشنواره سراسری داستان کوتاه« مردادگان» (سال 83)،رتبه اول خاطره نویسی سنگرسازان بی سنگر (سال 84) و ... است و کتاب « وقتی جنگ تمام شود » به عنوان بهترین کتاب سال دفاع مقدس (سال 84 ) تقدیر شده و در نخستین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری (سال85) به عنوان اثر برتر شناخته شده است .
كتاب «نامه رسان» در 330 صفحه و 20 فصل توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
captcha