امر به معروف و نهی از منکر شرط دور ماندن جامعه از فساد و انحراف است
کد خبر: 3663702
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

امر به معروف و نهی از منکر شرط دور ماندن جامعه از فساد و انحراف است

گروه معارف: مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اجرای امر‌ به‌ معروف و نهی‌ از‌ منکر جامعه را از گزند انحرافات و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد و جامعه را به‌سوی رستگاری رهنمون می‌کند؛ لذا برای سالم ماندن جامعه از فساد، تباهی و زشتی اجرای امر به‌ معروف و نهی‌ از‌ منکر وظیفه همه مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از خبرگزاری رسمی حوزه علمیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عباسی، امروز در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان که در مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار شد، به اهمیت اجرای این فریضه الهی اشاره کرد و گفت: اگر در جامعه‌ای امربه‌معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شود، برکت از جامعه رخت برمی‌بندد و انسان‌های شرور بر جامعه مسلط خواهند شد.
مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر جامعه را از گزند انحرافات و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد و جامعه را به‌سوی رستگاری رهنمون می‌کند، لذا برای سالم ماندن جامعه از فساد، تباهی و زشتی اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمانان است.
وی با بیان اینکه عاشورا نماد امربه‌معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: هدف قیام امام حسین (ع) اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر بود، زیرا جامعه اسلامی بعد از رحلت رسول اکرم (ص) دچار چنان انحرافی شده بود که به‌راحتی منکر را انجام می‌دادند و معروف به فراموشی سپرده‌شده بود.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی عنوان کرد: اگر کسی قانون‌گرا و پایبند به قانون اساسی کشور باشد، باید برای احیای اصل مهمی چون امربه‌معروف و نهی از منکر تلاش کند و دل بسوزاند.
مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بر اساس روایتی از امیرالمؤمنین (ع) تمام خوبی‌ها، حتی جهاد راه خدا، در مقابل امربه‌معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای از آب دهان انسان در مقابل آب دریا است که این اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر را نشان می‌دهد.
بنا بر این گزارش، در پایان این جلسه از سوی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی  به‌عنوان رئیس شورای امربه‌معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان قزوین معرفی گردید.
captcha